مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: در حال حاضر نه ایستگاه از خط سه مترو تهران آماده است و به تدریج به بهره برداری خواهد رسید.

 هابیل درویش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: عمليات اجرايي بخش جنوبي خط ۳ از مناطق پر ازدحام و بافت‌هاي فرسوده شهري عبور كرده كه با بيش از دهها موانع فني و اجرايي انشعابات شهري، قنوات، خاك سست و آبرفتي و  مواجه شد بطوري كه در فرايند پروژه، برخي بر اين باور بودند كه اين خط غير قابل پيشرفت است و به نتيجه نمي‌رسد اما با عنايت الهي امروز خرسنديم كه به مردم عزيز نويد بدهيم ۹ ایستگاه در  این خط آماده بهره برداری است و در آينده نزديك مي‌توانند از جنوبي‌ترين بخش تهران خود را از طريق مترو به مركز و نقاط مختلف شهر برسانند.

وی با بيان اين كه خط ۳ مترو يكي از شاخص‌ترين خطوط متروي تهران است، تصریح کرد: به دليل دسترسي شهرك‌هاي اطراف تهران به سمت مركز و همچنين تقاطعي كه اين خط با خط ۴، ۷ و ۲ دارد مي‌تواند فرصت‌هاي زيادي را براي استفاده مسافران فراهم كند و از اين رو افتتاح اين خط از كارهاي عمراني مهم در اين حوزه است كه مردم جنوب شهر از آن بهره‌مند مي‌شوند.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي خط ۳ مترو گفت: اين خط طولاني‌ترين خط متروي تهران است كه از جنوب غرب به شمال شرق مي‌رود و از شهرك شهيد محلاتي، ازگل، نياوران به اتوبان شهيد صياد شيرازي و از اين مسير به سمت رسالت، شهيد بهشتي، خيابان ولي عصر، ميدان راه آهن، پادگان قلعه مرغي سابق و در نهايت به ابتداي اتوبان جاده ساوه و به آزادگان منتهي مي‌شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این ایستگاه‌ها، شهروندان نیمه جنوبی و جنوب غربی پایتخت که کمتر از امکان وسیله نقلیه شخصی برخوردار هستند می توانند به راحتی تردد کنند.

وی در ادامه از وضعیت خط ۶و۷ نیز گفت: کار در این بخش ها نیز در حال انجام است اما الویت ساخت در حال حاضر با خط سه است اما کار در ان خطوط نیز درحال انجام است وی درپایان خاطرنشان کرد:مترو در سال ۹۱ هیچ اعتبار دولتی دریافت نکرده اما انتظارمان از دولت آینده این است که با مترو سیاسی  برخورد نکندو اعتبا رات مترورا به موقع در اختیار مان قرار دهد تا کارهای عمرانی بدون هیچ وقفی انجام شود./

برچسب ها: ایستگاه ، خط ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار