کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با فعالیت سامانه بارش زا و ادامه بارش ها از عصر امروز در استان و شهر زاهدان و همچنین نقاط جنوبی پدیده آبگرفتگی معابر دور از انتظار نبوده و جاری شدن سیل همچنان ساکنان شهری و روستایی را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، رضا آزاد منش اظهار داشت: برای شهرستان های ایرانشهر، راسک و نیکشهر طی امروز و فردا شدت بارش بیشتری پیش بینی می شود.

وی با اشاره به شدت بارش های روز گذشته و جاری شدن سیل در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشترین میزان بارندگی را متعلق به شهرستان خاش و به میزان 80 میلیمتر عنوان کرد و گفت: در همین رابطه بخش کورین از توابع شهرستان زاهدان با 23 میلیمتر، شهرستان زاهدان 18 میلیمتر، خاش با 10 و چهاردهم، نیکشهر و راسک 15 و در سراوان نیز به میزان 4 دهم میلیمتر بیشترین و کمترین بارندگی را در طی روز گذشته به خود اختصاص دادند.

وی گفت: این سامانه بارش زا تا روز سه شنبه فعال و حداکثر تا روز چهارشنبه هفته جاری از آسمان استان خارج می شود.

وی با بیان اینکه هشدار های لازم به منظور مقابله و جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی به فرماندارن سراسراستان اطلاع رسانی شده است افزود: از هم استانی های عزیز تقاضا می شود از نزدیکی و توقف در مجاورت رودخانه های محلی و همچنین تردد در بستر رودخانه ها و همچنین سواحل دریای عمان جدا خودداری کنند.

دریای عمان مواج است

آزاد منش اظهار داشت: همه ساله همزمان با فرارسیدن تابستان و ماه مرداد شاهد بارندگی به شکل رگبارهای تند و سریع در استان هستیم که به دنبال آن به دلیل جاری شدن سیل بسیاری از امکانات زیربنایی تحت تاثیر و تخریب قرار می گیرد.

وی ادامه داد: شدت بارندگی سامانه های باران زا با عنوان «مونسون» که در اقیانوس هند و کشورهای پاکستان و هند تمرکز دارد در پاره ای از اوقات به حدی شدید است که موجب می شود بارش ها تا پایتخت ایران نیزکشیده شود.

کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی چند روز آینده مناطق شمال استان و منطقه سیستان نیز شاهد وزش باد شدید و گردوخاک و در نقاط مستعد طوفان احتمال خسارت به تاسیسات و کاهش کیفیت هوا وجود دارد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.