رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه برنج در بیش از 50 هزار و 438 هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران خبر داد.

عظیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساري گفت : تاکنون در سطح بیش از 64 هزار و 607 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران برداشت شلتوک انجام گرفته که بیش از 50 هزار و 438 هکتار آن به صورت مکانیزه صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برداشت مکانیزه برنج استان با کمباین مخصوص برداشت برنج در سال گذشته در سطح 76 هزار و 340 هکتار بود گفت: امسال با افزایش 20 درصدی نسبت به پارسال به سطح حدود 90 هزار هکتار برسد.

عظیمی افزود : بیش از 206 هزار و پنج هکتار از زمین های شالیزاری استان به مرحله خوشه‌دهی رسیده‌اند،

به گفته وی: تاکنون در 24 هزار و 184 هکتار اززمین های شالیزاری استان پرورش رتون و در بیش از 19 هزار و 894 هکتار نیز نشای مجدد انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پیش‌بینی نشای مجدد در سطح 20 هزار هکتار و پرورش رتون در بیش از 60 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران در سال جاری خبر داد گفت : بیش از 160 هزار تن شلتوک از آن استحصال شد.

عظیمی افزود: سطح زیر کشت اراضی شالیزاری مازندران در سال جاری 220 هزار هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود از این اراضی یک میلیون و 400 هزار تن شلتوک استحصال شود./ع
برچسب ها: برداشت ، مکانیزه ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.