نماينده مردم بروجرد گفت: با توجه به ماموريت‌هاي ذاتي وزارت اطلاعات که مسئول حفظ و سلامت نظام و مقابله با جريان‌هاي برانداز داخلي و خارجي، مبارزه با فساد و رانت خواري که نيازمند تخصص لازم در اين زمينه هستند، لذا عدم تسلط مدير مربوطه به وظايف تخصصي خسارت بار است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ بهرام بيرانوند نماينده مردم بروجرد، به عنوان مخالف وزير پيشنهادي اطلاعات اظهار داشت: در خصوص راي اعتماد به وزرا، نمايندگان به دو عرصه صلاحيت عمومي و تخصصي ورود پيدا مي‌کنند.

وي ادامه داد: ورود به صلاحيت‌هاي عمومي وزرا به دليل عملي بودن مجلس و پخش از رسانه ملي داراي آفاتي است و بعضا مطالبي که از سوي برخي عنوان مي‌شود، خدشه به آبروي افراد است و پيشنهاد مي‌کنم که بررسي اينگونه مسائل در جلسات غيرعلني مطرح شود.

نماينده مردم بروجرد، در خصوص ورود نمايندگان به عرصه تخصصي وزراي پيشنهادي بيان داشت: در جريان قرارگرفتن مردم در بحث مذاکرات و حضور مداوم حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در جلسه روز گذشته از جمله مسائلي است که بايد به آن توجه کرد.

وي ادامه داد: بخشي از موافقت کليات که به نمايندگان تحويل داده شد، گرچه نشان دهنده مساعدت ميان قوه مقننه و مجريه است، اما به نظر من زمان مخالفت و موافقت با وزرا در صورتي که رئيس جمهور منتخب از نظر دولت کار دفاع را مي‌پذيرفتند، نتيجه مورد نظر بيشتر حاصل مي‌شد.

بيرانوند به علل مخالفت درباره وزير پيشنهادي وزارت اطلاعات، سيد محمود علوي پرداخت و افزود: با توجه به ماموريت‌هاي ذاتي وزارت اطلاعات که مسئول حفظ و سلامت نظام و مقابله با جريان‌هاي برانداز داخلي و خارجي، مبارزه با فساد و رانت خواري که همگي نيازمند تخصص لازم در اين زمينه هستند، لذا عدم تسلط مدير مربوطه به وظايف تخصصي خسارت بار است.

وي بيان داشت: با توجه به سطح درگيري اين تشکيلات و دشمنان قسم خورده به نظام که عمدتا بر مسائل جاسوسي متمرکز هستند، لذا سطح بالاي تکنيکي کار اقتضاء مي کند که نيرويي در دستور کار قرار گيرد که از فضاي کار امنيتي و ادبيات رايج امنيتي شناخت کامل داشته باشد.

نماينده مخالف وزير پيشنهادي اطلاعات، به اهميت اين وزارتخانه پرداخت و افزود: اهميت ارتباط وزير با اين حوزه کمتر از ارتباط با ساير حوزه‌ها همچون بهداشت، کشاورزي، صلاح نيست، چرا که اين حوزه حساس ترين حوزه‌ها به شمار مي‌رود و به نوعي مسئوليت حفاظت از ساير حوزه‌ها را برعهده دارد.

وي ادامه داد: چنانچه حاضر به پذيرش اهميت وزارت اطلاعات نباشيم، پس شنيده‌ها حاکي از مسائل ديگر است و اينکه در حوزه رياست جمهوري معاونت سياسي _ امنيتي در شرف تاسيس است و اين مسئله به نوعي نقض کننده عدم اهميت کار وزارت اطلاعات و خبر بسيار عجيبي است.

بيرانوند در انتقاد از تاسيس معاونت سياسي_ امنيتي در حوزه رياست جمهوري، تصريح کرد: در صورت شکل گيري اين معاونت حد و مرزي و خطوط قرمز فعاليت ها به چه صورت خواهد بود؟ و اينکه با چه قانوني اينگونه فعاليت‌ها محاسبه خواهد شد و يا حتي در مواردي که رياست جمهوري قرار است تصميمي را اتخاذ کند، کدام گزارش منشاء اثر است؟

وي ابراز داشت: در يک بخش از برنامه‌هايي که سيدمحمود علوي وزير پيشنهادي در اختيار نماينده‌ها قرار داده، با حداقل مسئله که با آن مواجه هستيم ولي برنامه‌هاي ديگر آن داراي مسائلي است که در صورت پيگيري وزير پيشنهادي از خط و مشي و برنامه‌هايش با آن مسئله دارد.

بيرانوند افزود: برنامه‌هايي که به صورت زيرنويس و يا يکسري برنامه‌هايي که معلوم نيست به چه صورت است در اختيار نمايندگان قرار گرفته، جاي بحث دارد.

نماينده مردم بروجرد ابراز داشت: در بندي از رويکردهاي وزارت اطلاعات بحث بازبيني در رويه بازنشستگي نيروهاي مجرب و متخصص و اعاده کارشناسان توانمندي که به هر دليل بازنشسته شدند و يا حذف اجباري مديران غير همسو که به هر بهانه اي بازنشسته مي‌شوند، از جمله موضوعاتي است که بايد در دستور کار قرار گيرد.

وي ادامه داد: پالايش جامعه و دقيق پرونده سازي‌هاي  شکل گرفته در سال‌هاي اخير، بهانه‌اي است که مي شود به عنوان استناداتي از گنجينه امنيت کشور و حاصل سربازان گمنام امام زمان(عج) را نابود نموده است.

بيرانوند به وجود چند دستگاه مهم در کشور اشاره و افزود: وزارت اطلاعات به عنوان نهاد و دستگاهي مهم در کشور به حساب مي‌آيد که آوردن چنين بندي در آن يعني پذيرش عدم بي طرفي وزارت اطلاعات در جريانات مختلف سياسي است، در حالي‌که وزارت اطلاعات ايمني پيکر بزرگ ملت و ساختار آن و سيستمي عميق و بصير به حساب مي‌آيد.

نماينده مخالف وزير پيشنهادي اطلاعات، ابراز داشت: اگر منظور از پالايش جامع و دقيق پرونده‌هاي شکل گرفته در چند سال اخير اشاره به افکار جمع آوري شده در خصوص فتنه 88 است، بايد گفت که هر ملتي خطوط قرمزي دارد که ناشي از جهان بيني آن ملت است و اينکه يکي از اين خطوط قرمز تماميت ارضي است.

وي با بيان اينکه ملت ايران هميشه مقابل تجاوزات داخلي ايستاده ، گفت: تجزيه و شکاف بين مردم، ايجاد دوگانگي از ديگر خطوط قرمز ملت شريف ايران است. اگر احدي بخواهد فرزندان ايران را مقابل همديگر قرار دهد،  عبور از خطوط قرمز ملت ايران است که واکنش 9 دي نمونه بارزي از اين رفتارهاست.

بيرانوند خاطرنشان کرد: عده اي دانسته يا نادانسته به فتنه 88 ورود پيدا کرده‌اند و نقشه شوم دشمن را تکميل کرده‌اند و در اين ميان به خطوط قرمز ملت ايران هيچ اهميتي نداده‌اند.

نماينده مردم بروجرد ادامه داد: عده‌اي خاص بعد از حضور 40 ميليوني مردم زير ميز بازي زده و از خطوط قرمز ملت عبور کردند و تا قيامت به ملت بدهکارند و حتي با طرفداران خود به صداقت رفتار نکردند، اين در حالي‌ است که لازمه ورود به سياست تحمل شکست است و اگر چنانچه کسي فاقد چنين تواني است برادران خود را به زحمت نياندازد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: اگر منظور از جمع آوري پالايش پرونده‌هاي گردآوري شده اين افراد هستند، ملت هيچگاه رفتار برخي افراد را فراموش نمي‌کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نماینده ، مردم ، بروجرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار