عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: وزير اطلاعات بايد چشم بيناي نظام جمهوري اسلامي ايران باشد و وزير پيشنهادي نيز داراي بينش امنيتي بوده به طوري كه در پرهيز از ورود به مسائل خرد و تمركز در مسائل كلان امنيتي توانا است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، جواد جهانگير زاده نماينده مردم اروميه در جلسه علني امروز بهارستان در ابتداي سخنان خود در موافقت با سيد محمود علوي وزير پيشنهادي وزارت اطلاعات گفت: بدون ترديد نقش وزارت اطلاعات با توجه به چند دهه گذشته از عمر بابركت جمهوري اسلامي ايران نقش برجسته‌اي است كه وجود دشمنان خارجي و منطقه‌اي و جريانات مسئله‌دار داخلي اهميت آن را چند برابر كرده است.  
 
جهانگيرزاده ادامه داد: امروزه ما نيازمند امنيت ملي در برابر شيطنت‌هاي منطقه‌اي و در عين حال گروه‌هاي مختلف ضد انقلابي هستيم بنابراين لزوم به روز شدن دستگاه‌هاي قدرتمند و وزارت اطلاعاتي آمادگي و جسارت لازم را در برخورد با اين گروه‌ها داشته باشد داريم.
 
وي افزود: در وزارت اطلاعات ظرفيت‌هاي فراواني از جمله نيروهاي حرفه‌اي و كارشناسان و مديران برجسته وجود دارد كه تجارب فراواني در برخورد با نيروهاي ضد انقلاب و جاسوسي دارند.  
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصريح كرد: راي اعتماد به وزير پيشنهادي نشان دهنده اعتماد ما به دستگاه اطلاعاتي بوده و حمايت ويژه از كساني است كه مسئوليت بزرگي برعهده دارند.  
 
نماينده اروميه بيان كرد: مردم انتظاردارند دستگاه اطلاعاتي قدرتمندي داشته باشند كه علاوه بر حفظ حريم حمايتي آنان در برخورد با متخلفين قاطع و قدرتمند عمل كنند و از تمايلات سياسي پرهيز كند.
 
وي ادامه داد: در شرايط موجود كاهش هزينه‌هاي اطلاعاتي يك ضرورت است و وزير پيشنهادي در برنامه خود به اين مهم توجه ويژه داشته است.  
 
جهانگيرزاده تصريح كرد: وزير اطلاعات بايد چشم بيناي نظام جمهوري اسلامي ايران باشد و وزير پيشنهادي نيز داراي بينش امنيتي بوده به طوري كه در پرهيز از ورود به مسائل خرد و تمركز در مسائل كلان امنيتي توانا است.  
 
نماينده اروميه در ادامه افزود: وزير پيشنهادي سابقه 4 دور عضويت در مجلس شوراي اسلامي و همين طور 4 دور عضويت در كميسيون وزارت اطلاعات، حضور در تدوين قانون وزارت اطلاعات، حضور در نهادهاي نظامي است بنابراين تقويت وزارت اطلاعات با راي قاطع به وزير پيشنهادي محقق خواهد شد.  
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: وزير پيشنهادي يك روحاني انقلابي، پرتحرك و داراي حضانت علمي و آشنا نسبت به مسائل نظامي بوده و به لحاظ عملياتي انساني فعال و معتقدي است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: وزیر ، اطلاعات ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار