رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا روز دوشنبه اعلام کرد کشورش بيش از پيش شناخت دقيق تري از مخالفان سوري به دست آورده است ، اما هنوز بايد ماهيت روابطش را با اسلامگراهاي تندرويي که مانند مخالفان سوري در پي سرنگوني بشار اسد هستند ، مشخص کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، مخالفان سوري همچنان از آمريکا مي خواهند تسليحات در اختيارشان قرار دهد؛ اما باراک اوباما ، رئيس جمهور آمريکا از بيم آن که مبادا اين تسليحات به دست جنگجويان القاعده بيفتد ، تمايل چنداني ندارد به خواسته مخالفان سوري پاسخ مثبت دهد.
مارتين دمپسي ، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا روز دوشنبه در تل آويو جزئيات مسئله تحويل تسليحات به مخالفان سوري را مطرح نکرد و گفت جاي تعجب نيست بين مخالفان به اصطلاح ميانه رو و اسلامگراهاي تندرو نوعي همکاري باشد ، زيرا دشمن آنها مشترک است و هر دو خواهان سرنگوني بشار اسد هستند.
مارتين دمپسي در آغاز سفر دوره اي خود به اسرائيل و اردن گفت:  چالش واقعي براي جامعه اطلاعاتي آمريکا دانستن اين مسئله است که چه موقع مخالفان سوري و تندروها بر روي يک مسئله مشخص و در يک زمان مشخص کار مي کنند و چه موقع ممکن است با يکديگر متحد شوند.
وي با تأکيد بر پيچيدگي شرايط سوريه و منطقه افزود:  تصور مي کنم در حال حاضر دقيقا مشخص نيست که اين خط تمايز بسيار ظريف کجا قرار دارد.
رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در ادامه گفت اين يک مناقشه منطقه اي است که از بيروت تا دمشق و بغداد گسترده شده و محصول دشمني هاي ديرينه قومي ، مذهبي و قبيله اي است. حل و فصل اين مناقشه مستلزم کار بيشتر و زمان بيشتري است.
دمپسي همچون ديگر مسئولان آمريکايي بار ديگر بر جابجايي تسليحات شيميايي از سوي ارتش سوريه تأکيد کرد و گفت:  جابجايي تسليحات شيميايي در سوريه غالبا اتفاق مي افتد و به نظرم اين مسئله نشان مي هد که رژيم سوريه احتمالا بيم دارد اگر اين تسليحات را به طور دائمي در يک محل نگهداري کند ، ممکن است آسيب پذيري آن افزايش يابد.
مارتين دمپسي قرار است امروز سه شنبه با همتاي اسرائيلي خود ژنرال بني گانتز و و بنيامين نتانياهو ، نخست وزير اسرائيل ديدار کند.
وي در امان ، پايتخت اردن اعلام کرد در مورد احتمال تقويت همکاري ها در زمينه اطلاعات ، نظارت و شناسايي با مسئولان اردني گفتگو خواهد کرد.
حدود هزار نظامي آمريکايي به ويژه به منظور به پرواز درآوردن جنگنده هاي اف-16 و نگهداري سامانه هاي ضد موشک پاتريوت براي مقابله با هر گونه حمله از سوي سوريه ، در اردن مستقر هستند.
مارتين دمپسي در پايان گفت: برخي مسائل وجود دارد که آمريکا بهتر از هر کشور ديگري انجام مي دهد و مي تواند تجارب خود را در صورت نياز و در صورتي که شرکايش بخواهند ، در اختيار آنها قرار دهد.
برچسب ها: بین الملل ، دمپسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار