در حالي که دستگاه قضايي مصر بازداشت رئيس جمهور برکنار شده اين کشور را تمديد کرد، طرفداران وي بدون توجه به هشدارها ، به تحصن خود ادامه مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، دستگاه قضايي مصر مدت بازداشت محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده اين کشور را پانزده روز تمديد کرد. 

طرفداران مرسي با شرکت در تظاهراتي گسترده، با پايان دادن به تحصن خود قبل از بازگشت مرسي به قدرت مخالفت کردند. 


در همين حال سازمان ها و احزاب طرفدار دولت از ارتش خواستند با توسل به زور تحصن کنندگان طرفدار مرسي و اخوان المسلمين را متفرق کنند. 

اسلام ابوالمجد خبرنگار اين شبکه در مصر در گزارشي در اين باره که با پخش تصاويري از تظاهرات طرفداران مرسي همراه بود؛  گفت: اين افراد پس از پخش اخباري درباره تصميم وزارت کشور براي متفرق کردن تحصن هاي رابعه العدويه و النهضه به تظاهرات در خيابان هاي قاهره پرداختند و بر حمايت خود از مرسي به هر قيمتي که شده است، تاکيد کردند. 


يکي از تظاهرکنندگان گفت: اگر مي خواهند تحصن کنندگان رابعه العدويه را متفرق کنند بايد بدانند که تانک ها بايد از روي جسد ما عبور کنند. 

يکي ديگر از تظاهرکنندگان گفت: هر کاري هم بکنند ما ايستاده ايم حتي اگر همه ما در راه بازگشت مشروعيت به کشور کشته شويم. 


در ادامه گزارش با اشاره به درخواست جريان استقلال براي متفرق کردن تحصن کنندگان حتي با توسل به زور آمده است: اين جريان از برخي گروه هاي سياسي طرفدار نظام حکومتي جديد در مصر تشکيل مي شود و پيش از اين نيز در تظاهرات سي ام ژوئن شرکت کرده است. اين جريان از تشکيل جبهه مردمي براي حمايت از نيروهاي مسلح در مقابله با جماعت اخوان المسلمين و طرفداران آن حمايت مي کند. 

ابوالمجد در ادامه گزارش خود به درخواست احمد الطيب شيخ الازهر از گروه هاي سياسي براي گفتگو اشاره کرد و افزود: اين درخواست با مخالفت اخوان المسلمين و ديگر احزاب اسلامي روبرو شد. اخوان تاکيد کرد تا زماني که مرسي به قدرت بازنگشته است در هيچ گفتگويي براي حل بحران شرکت نمي کند. 

در پايان گزارش آمده است: در حالي که دولت مصر بر ضرورت پايان دادن به تحصن طرفداران مرسي تاکيد مي کند، طرفداران وي به تظاهرات در همه ميدان ها ادامه مي دهند و تاکيد مي کنند اعتراضات فقط پس از بازگشت مرسي متوقف خواهد شد. 
برچسب ها: مرسی ، تظاهرات ، تحصن ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار