به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، اطلاعات متناسب با حوزه کشاورزی استان ساماندهی و به صورت لحظه‌ای توسط حسگرهای سامانه SCADA جمع‌آوری می‌شود.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، خرد بیان کرد: در راستای طرح گسترده مدیریت هوشمند کشاورزی و بانک جامع اطلاعات کشاورزی، یکی از بخش‌های مهم در این سامانه مدیریت منابع خاک استان بوده که مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفته است.

به گفته وی، در حال حاضر لایه اطلاعاتی خاک بخش عمده‌ای از دشت زارعی فارس در قالب طرح بانک جامع اطلاعات کشاورزی تهیه شده و برنامه‌ریزی برای تکمیل این نقشه‌ها نیز صورت گرفته است.

خرد ادامه داد: در این بانک اطلاعاتی 17 قلم اطلاعاتی متناسب با حوزه کشاورزی جمع‌آوری شده است و علاوه بر آن این اطلاعات به صورت لحظه‌ای و توسط حسگرهای سامانه SCADA جمع‌آوری می‌شود.

به گفته وی، از آنجایی که بررسی و پایش اطلاعات خاک در بانک جامع اطلاعات کشاورزی جایگاهی منحصر به فرد دارد، برخی پارامترها مانند بافت، ساختمان، عمق، شوری، اسیدیته، ازت، فسفات، پتاس، مواد آلی و رطوبت خاک در سه عمق جمع‌آوری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: خاک بستر اصلی تولید بوده و عاملی تاثیرگذار در تامین امنیت غذایی است، بنابراین داشتن اطلاعات دقیق از خاک این استان و استفاده از این نوع اطلاعات در تعیین الگوی کشت به عنوان یکی از فاکتورهای مؤثر اهمیت بسیار دارد./ع

برچسب ها: اطلاعات ، کشاورزی ، لحظه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.