وزیر امورخارجه چین شنبه هفته آینده به منظور بررسی همکاری‌های اقتصادی و همچنین هماهنگی اولین سفر "خی جن پینگ" رئیس‌جمهور این کشور به "قزاقستان" سفر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "بالت صادقاف" مسئول مرکز مطبوعاتی ریاست‌جمهوری "قزاقستان" در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد: "وانگ‌یی" وزیر خارجه چین با دعوت "آستانه" براي سفر به اين کشور موافقت کرد.
وي تصریح کرد: دیدار و مذاکرات در سطح عالی از جمله گفتگو با "ارلان ادریس‌اف" وزیر خارجه "قزاقستان"، محور برنامه بازدید سه‌روزه این دیپلمات چینی خواهد بود.
به گفته وی، تمرکز بر عمق همکاری‌های دوجانبه در بخش اقتصاد، تجارت، انرژی، سرمایه‌گذاری و بخش‌های غیرتولیدی و همچنین همکاری در قالب چندجانبه از جمله در مورد مسائل مربوط به فعالیت سازمان همکاری شانگهای از دیگر محورهای این مذاکرات عنوان شده است.
وی همچنین اضافه کرد: تبادل‌نظر بر روی دستور کار اجلاس آینده سازمان همکاری شانگهای که در ماه سپتامبر در "بیشکک" برگزار می‌شود نیز از دیگر بخش‌های برنامه مذاکرات مقامات عالی‌رتبه در "آستانه" می‌باشد.
این منبع همچنین گفت: در این بازدید کاری و در مذاکرات "وانگ‌یی" با مقامات "قزاقستان"، برنامه اولین سفر رسمی "خی جن پینگ" رئیس‌جمهور خلق چین به "قزاقستان" نیز که انتظار می‌رود 6-8 سپتامبر انجام گیرد، مشخص خواهد شد.
بنا به گفته منابع رسمی، نشست سالانه سران کشورهای اعضای سازمان همکاری شانگهای با حضور هیئت‌های عالی رسمی از کشورهای ناظر این سازمان 23 و 24 شهریور ماه در "بیشکک" پایتخت "قرقیزستان" برگزار می‌شود. 
در صورت توافق برای انجام سفر رسمی رئیس‌جمهور چین به "آستانه"، "قزاقستان" دومین کشوری خواهد بود که "خی جن پینگ" رئیس‌جمهور چین در حاشیه برنامه شرکت در نشست بیشکک از آن بازدید خواهد کرد.
پیش از این وزارت امور خارجه "ازبکستان" نیز در مورد بازدید رئیس‌جمهور خلق چین از ‌"تاشکند" که قرار است در حاشیه این نشست انجام گیرد، خبر داده بود. انتهای پیام/
 
منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار