نماينده مردم اسدآباد گفت: مخالفت من از جهت مسائل سياسي با آقاي واعظي نيست، بلکه با برنامه‌هاي وي در اين وزارتخانه انتقاد دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ بهروز نعمتي نماينده مردم اسدآباد در مخالفت با وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري و اطلاعات اظهار داشت: مخالفت من از جهت مسائل سياسي با آقاي واعظي نيست، بلکه با برنامه‌هاي وي در اين وزارتخانه انتقاد دارد.

وي با اشاره به نقاط ضعف در برنامه‌هاي وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: شما به عنوان يک ديپلمات شناخته شده که در دهه 60 هم در مجموعه فناوري به فعاليت مي‌پرداختيد بايد به اين مسئله آگاه باشيد که تحولات اساسي در اين مجموعه نسبت به آن زمان رخ داده است.

نعمتي ادامه داد: بعد از فارغ شدن شما از وزارتخانه اطلاعات، شما مشغول به ادامه تحصيل در رشته علوم سياسي بوديد، يعني به طور کامل از اين عرصه منفک شده ايد.

نماينده مردم اسدآباد بيان داشت: مرکز پژوهش و تحقيقات وزارت مسئول به عنوان مجموعه توانمند و قانوني از اين مجموعه جدا شده، اين در حاليست که مي تواند به عنوان مبداء تحول و حتي عصاي دست شما در اين وزارتخانه مبنا و اصل قرار گيرد.

نماينده مخالف وزير ارتباطات و فناوري، ابراز داشت: عدم توجه به بحث سازمان فضايي، شوراي عالي مجازي، از جمله موضوعاتي است که در برنامه هاي شما ناديده انگاشته شده و بايد به عنوان وظايف ذاتي وزارتخانه به آن توجه ويژه‌اي مي‌داشتيد.

نعمتي با اشاره به بحث توسعه آي سي تي روستايي، گفت: روستاييان کشور بيش از 50 درصد از جمعيت را به خود اختصاص داده و اين نشانگر اين است که ما نمي‌توانيم بگوييم بخش روستا به عنوان يک قطب مولد براي کشور از پيشرفت و فناوري عقب بماند.

نماينده مردم اسدآباد، تصريح کرد: ميلياردها تومان وديعه مردم در مخابرات به عنوان حق الناس مسئله اي است که متاسفانه در برنامه‌هاي شما به آن توجهي نشده، اين در حاليست که بايد اين مقادير پول و سود آن به مردم بازگردانده شود و همچنين در حال حاضر نيازمند انسجام و نظارت بهتر و بيشتر به بخش اپراتورها هستيم.

نماينده مخالف وزير پيشنهادي وزارت اطلاعات و فناوري، به بخش واگذاري شرکت مخابرات و سهام آن اشاره و خاطرنشان کرد: سوالي که من از شما دارم اين است که آيا بحث سهام شرکت را محق واگذاري مي دانيد؟ آيا از سهام مديريتي و ممتازه دفاع مي کنيد؟ و يا اينکه اين سهام را به عده اي افراد کاسب واگذار مي‌کنيد که اگر نياز شد اسم اين افراد را به صورت خصوصي براي شما ذکر مي‌کنم.

نعمتي با بيان اينکه بنده مخالف برنامه‌هاي وزير پيشنهادي در بخش ارتباطات و فناوري هستم و نه کابينه دولت، گفت: در بحث نحوه سرمايه گذاري‌ها در شرکت مخابرات که بايد در آن اعمال حاکميت شود، دچار مشکلاتي هستيم که متاسفانه اين مسئله هم در برنامه‌هاي شما مشاهده نشده و اينکه شرکت مخابرات از محل درآمدها اقساط را پرداخت مي‌کند و همچنين سهم ايران از فرصت‌هاي صنعتي و فناوري اطلاعات را به چه صورت ارزيابي مي‌کنيد؟

نماينده مردم اسدآباد در مجلس، با اشاره به مشکلات موجود در بخش سرمايه گذاري‌ها، بيان داشت: متاسفانه اين بخش با آسيب‌هايي که در آن مشاهده مي شود، نتوانسته حداقل‌ها را براي مردم فراهم کند و حتي در اجراي ماده 86 از قانون بودجه جهت رسيدگي به کارگزاران روستايي که توجه ويژه‌اي به آن شده، جاي خالي آن در برنامه‌هاي شما احساس مي شود.

نعمتي ادامه داد: متاسفانه کارگزاران روستايي در حال حاضر وضعيت مشخصي ندارند و هرازچندگاهي هم در مجلس به نشانه اعتراض تجمع مي کنند و در ادامه بايد به بخش صنعت داخلي و تحقيقات هم اشاره کنم که اين مسئله هم در برنامه‌هاي شما طي 4 سال هيچ اشاره اي به آن نشده است.

وي افزود: راهکار شما در بخش مديريتي، الکترونيکي و اصلاح ساختارهاي واگذاري شده به چه صورت است و بايد اين مسئله را مدنظر قرار داد که بخش ساختارها بايد به افراد حقيقي واگذار شود مشکلات موجود در اپراتور سوم(رايتل) از جمله مسائلي است که توضيحاتي را درباره آن ارائه نداديد.

نعمتي در پايان خاطرنشان کرد: اگر سياست بر اين است که افراد را تعقيب کنيم و حتي آنها را که قصد خدمت دارند، زيرپا له کنيم پس ننگ بر اين سياست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نماینده ، مردم ، اسدآباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار