در حال حاضر انتظاراتی که بر بازار ارز حاکم است همان روند ثبات بر این بازار است اگر تکان خارجی از جنس تحریم‌ها بروز نکند به طور حتم این ثبات در بازار ارز ادامه پیدا می کند.

سید‌شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت دهم در گفتگو اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: بعد از شوک "ارز" طي ماههاي اخير ،در حال حاضر بازار نوسان‌های محدودی داشته به طوری که روند کاهش نرخ برای بازار ارز ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر انتظاراتی که بر بازار ارز حاکم است همان روند ثبات بر این بازار است اگر تکان خارجی از جنس تحریم‌ها بروز نکند به طور حتم این ثبات در بازار ارز ادامه پیدا می کند.

وی در خصوص عملکرد نظام بانکی در حوزه ارزی عنوان کرد: من معتقدم اگر درک درستی از شرایط داشته باشیم می بینیم که خط مقدم شرایط اقتصادی کشور همان درک مدیریت منابع ارزی بوده که در این رابطه اگر چه بانک‌ها در سیاست‌گذاری نقشی ندارند اما صف اول اجرای عملیات مالی هستند.

حسینی عنوان کرد: فکر می‌کنیم که ما در شرایط تحریم با وجود همه فشارها چگونه توانستیم موفق شویم تا به رقمی بالغ بر 40 میلیارد دلار در بخش صادرات غیرنفتی دست یافته و میزان واردات بالغ بر 50 میلیارد دلار باشد این ابتکار عمل صرفا فقط با ابتکارات سیستم بانکی کشور اتفاق افتاده است.

وی با بیان آنکه من به عملکرد نظام بانکی نمره ایثار می‌دهم ، گفت: به عملکرد 5 ساله خودم در حوزه وزارت دارایی نمره صبر می‌دهم .

وی در رابطه با موضوع توصیه به وزیر آینده وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: باید به تیم جدید اقتصادی دولت فرصت بدهید و در مجموع به دولت جدید در رابطه با مسائل اقتصادی زمان بدهید اما توصیه من به وزیر آینده این است که با رسانه‌ها بیشتر درباره برنامه‌هایشان صحبت کنند ضمن آنکه شما رسانه‌ها باید خیلی از مسائل و عوامل را در نظر بگیرید.

وزیر اقتصاد دولت دهم افزود: اگر این مسائل برطرف شود به طور حتم سایر موارد مربوطه را می‌توانید حل کنید. اجازه بدهید دولت جدید تمرکز بیشتری بر روی این مسائل داشته باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نمره ، صبر ، وزیر اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار