در حالي كه شهرستان بافق با اعلام هواشناسي، يكي از گرمترين مناطق استان يزد و كشور اعلام شده بود، در طول يكي دو روز گذشته، شاهد باران‌هاي سيل آسا بوده و با این اوصاف است که مردم واقعا بافق غافگير شد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد

يزد در حالي كه شهرستان بافق با اعلام هواشناسي، يكي از گرمترين مناطق استان يزد و كشور اعلام شده بود، در طول يكي دو روز گذشته، شاهد باران‌هاي سيل آسا بوده و با این اوصاف است که مردم واقعا بافق غافگير شد.

باران كه ابتدا به صورت رگبارهاي پراكنده در نقاط مختلف شهرستانهاي بافق و بهاباد آغاز شد، اواخر شب گذشته و امروز به بارش‌هاي شديد تبديل شد كه حاصلي جز بروز سيلاب نداشت.

در حالي كه طرح هاي متعددي در طول سالهاي گذشته به عنوان بند خاكي و ... در اين شهرستانها احداث شده بود، اما ظاهرا اين سدها نتوانستند در برابر سيلاب مقاومت كنند و با شكستن آنها، سيل در برخي مناطق شهرستان بافق جاري شد.

بروز اين سيل باعث تخريب برخي از منازل قديمي شد ضمن اينكه جاده‌هاي بين روستاها و منطقه اي موسوم به سه راهي بافق، درگير گل و لاي شدند.

گل و لاي ايجاد شده سبب شده تا بسياري از خودروها در گل گير كنند و بر اساس گزارش هاي رسيده از اين منطقه، يك نفر نيز به دنبال واژگوني خودرو در سيل، مفقود شده است.

سيلاب همچنين با سرازير شدن به منازل مردم، منجر به تخريب منازل و اسباب و وسايل مردم شد و بسياري از خانه ها با گل يكي شده و گل و لاي بسياري كف منازل ته نشين شده است.

ميزان خسارت برآورد شده از اين سيل را بسيار زياد اعلام كرد و افزود: مزارع كشاورزي، باغ‌ها، راه‌ها، خودروها، خانه ها به ويژه در مناطق روستايي و ... دچار آسيب هاي بسياري شده اند.

مهدي دهقان خاوري خاطرنشان كرد: برآوردهاي اوليه نشان مي دهد كه خسارتها بيش از پنج ميليارد تومان است.

وي خواستار رسيدگي هرچه سريعتر مسئولان استاني به وضعيت مردمي شد كه در اين سيلاب دچار آسيب و خسارت شده اند.

دهقان خاوري همچنين با بيان اينكه بر اساس اعلام هواشناسي، به احتمال زياد بارش‌ها همچنان ادامه دارد، از مردم خواست: موارد ايمني را تا حد امكان رعايت كنند.

وي اظهار اميدواري كرد: باران رحمت الهي موجب شكوفايي كشاورزي و صنعت شهرستان بافق شود و با تدابير مسئولان امر و مردم، از خسارتهاي ناشي از بارشهاي شديد باران جلوگيري شود./ب
برچسب ها: سیلاب ، در ، شهرستانهای ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.