نماینده مردم بوکان در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های وی را از توانمندی‌هایش خواند و گفت:‌از نمایندگان تقاضا می‌کنم کمک کنند تا وی با رای بالا و اقتدار بتواند کشتی شکسته آموزش و پرورش را ترمیم کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه) به عنوان نماینده موافق با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت:‌ آموزش و پرورش مهمترین وزارتخانه ما است، بذر فرهنگ و مدنیت در آموزش و پرورش کاشته می‌شود.

وی ادامه  داد: دانش‌آموزان در دوران تحصیل خود مسیر آینده خود را انتخاب می‌کنند و دانشجویان موفق امروز همان دانش‌آموزان دیروز‌ هستند و آموزش و پرورش محصولی عرصه می کند که این محصول مواد اولیه و ورودی دانشگاه‌های ما است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: دانشگا‌ه‌ها به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی کارخانه آدم‌سازی هستند و ورودی این کارخانه را آموزش و پرورش تحویل می‌دهد لذا اگر آموزش و پرورش اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود.

عثمانی افزود: بزهکاران،‌ اشرار و افراد نابهنجار کسانی هستند که وقتی تحصیل کردند مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته‌اند جایی که حلقه ارتباطی مدرسه و خانواده از هم گسیخته بزهکاری رشد کرده است.

نماینده بوکان تصریح کرد: آموزش و پرورشی که بخواهد در شأن آموزش و پرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد چه تدبیری باید برای آن اندیشید؟ اول اینکه دولت و مجلس نه در شعار بلکه در عمل باید اهمیت این وزارتخانه را درک کنند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش از سد ساختن، راهسازی و انرژی هسته‌ای نیز مهمتر است و اگر ما نسل فردای‌مان را امروز به درستی نسازیم چه کسانی فردا به جای دکتر روحانی‌ها، دکتر لاریجانی‌ها و دکتر احمدی‌نژاد‌ها باید کشور را مدیریت و اداره کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد:‌ اگر آموزش و پرورش نتواند به رسالت خود عمل کند نباید به آینده امیدوار بود؛ دولت و مجلس باید اهمیت آموزش و پرورش را بدانند.

وی افزود: مدیریت آموزش و پرورش باید مدیریتی کارآمد،‌برنامه‌ای و آینده‌نگر باشد و در مورد این وزارتخانه فقط نمی‌توان وضع امروز جامعه را دید و برای کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی کرد بلکه کار آموزش و پرورش ریشه‌ای و زیربنایی است و در آینده نتیجه خواهد داد.

نماینده بوکان گفت: اگر امروز رضایتمندی از آقای نجفی در بین قاطبه فرهنگیان وجود دارد، ناشی از کارهای 10، پانزده ساله وی است و خدماتی که وی خواهد داد قطعا در آینده نتیجه‌بخش خواهد بود.

عثمانی ادامه داد: ما باید ببینیم که چه کسی شرایط معلم شدن را دارد و دوم اینکه چگونه باید کسی را معلم نگه داشت چرا که معلم شدن است اما معلم ماندن و معلمی کردن سخت است.

وی اظهار داشت: برنامه‌های آقای نجفی برنامه‌هایی است که هم برای اینکه چه کسی معلم شود و هم برای اینکه یک معلم، معلم بماند برنامه‌های مدونی است و من از حرف‌های مخالفین محترم تعجب می‌کنم که از همه نقاط قوت آقای دکتر نجفی در برنامه‌هایشان به ابهام یاد کردند.

عثمانی خطاب به مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: من از نماینده مخالف محترم تعجب می‌کنم که برنامه‌های نجفی را به عنوان ابهام مطرح کردند. هشت سال گذشت و هیچ کسی درباره معیشت معلمان صحبت نکرد اما حالا طیف خاصی به فکر معیشت فرهنگیان افتادند.

وی افزود: معلمان به واسطه اینکه نتوانستند تورم را به لایه‌های دیگر جامعه منتقل کنند بیشترین فشار را تحمل کردند.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: به عقیده ما، وی بعد از شهید رجایی تنها وزیری است که در بین فرهنگیان جایگاه ویژه‌ای دارد، در روزهای گذشته ما پیامک‌های زیادی دریافت کردیم که محتوای همه این پیامک‌ها دفاع از نجفی در صحن مجلس بود.

وی افزود: وقتی عملکرد نجفی را در گذشته می‌بینیم متوجه می‌شویم که او براساس شاخص‌ها نه براساس شعارها عمل کرده است. معلم وقتی به معلم بودنش افتخار می‌کند که معیشت او درست شود. معلم وقتی می‌تواند دغدغه بچه‌های مردم را داشته باشد که دغدغه فرزند خودش را نداشته باشد.

عثمانی در ادامه خاطر نشان کرد: وظیفه ما این است که به نجفی کمک کنیم و بدانیم کمک به او کمک به آموزش و پرورش و نظام است

وی در پایان خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: از نجفی می‌خواهیم همانطور که در گذشته نگذاشت آموزش و پرورش سیاسی شود حالا هم راه را برای جناح‌های مختلف اصولگرایی و اصلاح‌طلبی  که این روزها راهروهای مجلس را پر کرده بودند، در آموزش و پرورش ببندد  و اجازه باندبازی ندهد .

آموزش و پرورش خون رگ پیکر نظام است و نجفی تنها کسی است که می‌تواند کشتی شکسته این وزارتخانه را ترمیم کند و اهداف عالیه نظام را پیش ببرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عثمانی ، نجفی ، موافق ، آموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار