مسابقات جهانی دو و میدانی مسکو با حذف هر 4 نماینده ایران همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، رضا قاسمی، حسن تفتیان ، در دو سرعت ، ابراهیم رحیمیان در ماده پیاده روی، حسن حدادی و محمود صمیمی در ماده پرتاب دیسک و لیلا رجبی در پرتاب وزنه ملی پوشانی بودند که سهمیه مسابقات جهانی مسکو را کسب کرده بودند.

قبل از آغاز این رقابت ها لیلا رجبی به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه آشیل پا از حضور در مسابقات انصراف داد، احسان حدادی هم به دلیل مشکلاتی که با فدراسیون دو و میدانی داشت در مصاحبه های متعدد اعلام کرد که آمادگی لازم برای حضور در این عرصه را ندارد و به این ترتیب تیم ملی ایران را از داشتن یک مدال حتمی محروم کرد.

اما سایر ملی پوشان ایرانی در مرحله نخست حذف شدند و به این ترتیب مانند مسابقات آسیایی هند بار دیگر نتیجه نامطلوبی را از خود به
جا گذاشتند.

رکورد شکنان سرعت؛

رکورد جام کازانف بازهم تکرار نشد

حسن تفتیان و رضا قاسمی که با ثبت رکورد 10 ثانیه و 15 صدم ثانیه و 10 ثانیه و 16 صدم ثانیه ورودی A  و B رقابت های جهانی را کسب کرده بودند نتوانستند بار دیگر این رکورد رویایی را به ثبت برسانند و در نهایت تفتیان رتبه 48 را به خود اختصاص داد و قاسمی به کسب عنوان 42 بسنده کرد و به این ترتیب هر دوی این ملی پوشان از رسیدن به فینال باز ماندند.

حسن تفتیان که در جام کازانف قزاقستان عنوان سریع ترین دونده اسیا را به خود اختصاص داده بود در مسابقات آسیایی بنا به گفته خودش با  آسیب دیدگی مواجه شد  و از رسیدن به فینال باز ماند ولی پس از این رقابت ها در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: مصدومیتم رفع نشده و درحال حاضر به شرایط ایده آل فدراسیون عملکرد نا مطلوب وی را باز هم آسیب دیدگی اعلام کرده اند.

رضا قاسمی نیز صدم های ثانیه را برای رسیدن به رکوردش در جام کازاتف کم آورد و مانند سایر ملی پوشان از رسیدن به مرحله بعد بازماند.

پیاده روی تیم ملی هم به رکوردش نرسید

ابراهیم رحیمیان که در مسابقات قهرمانی آسیایی ژاپن سهمیه این رقابت ها را کسب کرده بود در بین 64 ملی پوش که در مسکو حضور داشتند رتبه 52 را با ثبت رکورد یک ساعت و 35 دقیقه و 46 صدم ثانیه به خود اختصاص داد و به این ترتیب با مسابقات جهانی وداع کرد.

جای خالی حدادی در پرتاب دیسک

پس از غیاب احسان حدادی در رقابت های جهانی محمود صمیمی با ثبت رکورد 64 متر و 9 سانتی متر سهمیه B رقابت های جهانی را کسب کرد ولی در مسکو بیشترین پرتابش 57 متر و 77 سانتی متر بود و در گروه 15 نفره خود نفر آخر شد و مسکو را دست خالی ترک کرد، وی قبل از حضورش در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران هم کمک بزرگی به وی نمی کند.

به این ترتیب پرونده ملی پوشان ایران در مسابقات جهانی و بدون حضور حتی یک ملی پوش در مرحله نیمه نهایی به پایان رسید تا باز هم دو و میدانی کاران نتیجه ای به نامطلوبی مسابقات قهرمانی آسیا تکرار کنند.

درست است که شرایط اقتصادی فدراسیون دو و میدانی مانع از حضور ملی پوشان در اردوهای منظم و یک مربی با تجربه است ولی آنچه واضح است این است که ورزشکاران از شرایط تمرینی رکوردها آمادگی فیزیکی خود بیش از هر مربی و مسئول دیگری آگاه هستند و هم چنین مسابقات جهانی جای کسب تجربه و محک زدن خود نیست و تمام ملی پوشان برای مدال آوری و آمادگی صد در صد در این رقابت ها حاضر می شوند.

اگر ملی پوشان شرایط مساعدی ندارند بهتر است خودشان این حضور را وتو کنند چرا که فدراسیون  هزینه های دیگری هم دارد و بهتر است نام ایران و ایرانی درخششی به مراتب بیشتر از اینها در جهان داشته باشد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار