نماينده مردم بناب در موافقت با كليات كابينه پيشنهادي دولت يازدهم رئيس جمهور و كابينه‌اش را اصولگراي واقعي به همراه اصلاح طلبان واقعي خواند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمد باقري بنابي نماينده مردم بناب در صحن اعلاني امروز مجلس در موافقت با کليات کابينه پيشنهادي دولت يازدهم گفت: بنده و خانواده‌ام روحاني‌زاده و از اصول گرايان واقع کشور هستيم و آقاي روحاني و کابينه معرفي شده‌اش را اصول‌گراي واقعي و همراه با اصلاح‌طلبان واقعي مي‌دانيم.

وي با اشاره به آياتي از قرآن کريم تصريح کرد: انسان نبايد تصميمات خود را بر مبناي توهم و تخيل قرار دهد بلکه تصميمات انسان بر مبناي علم، آگاهي و شناخت کافي باشد.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس ادامه داد: در انتخابات 24 خرداد 92 مردم همانطور که به افراطي‌هاي دوم خرداد يعني جبهه مشارکت واکنش شديد نشان دادند به افراطيون جريان اصول‌گرايي که در سال‌هاي اخير تهجر و التقاط در سال‌هاي اخير از سوي آنها مشاهده شد پشت پا زده و خط بطلان کشيده‌اند.

نماينده مردم بناب اضافه کرد: البته بايد بدانيم که اين خط تفکر فقط 10 درصد از آراء را داشتند، مردم به اعتدال دکتر روحاني راي داده‌اند که اين اعتدال به معناي ميانه روي در سياست، اقتصاد و فرهنگ است.

باقري بنابي اظهار داشت: اشکالاتي به سن بالاي کابينه پيشنهادي وارد شده است در حاليکه بايد توجه کنيم که اين آقايان در چه شرايطي مي‌خواهند سکان‌دار وزارت‌خانه‌هاي کشور باشند در واقع اين افراد ايثار و فداکاري کرده‌اند که در کابينه حضور يافته‌اند چرا که اين افراد در کل جهان شناخته شده‌ هستند و بايد از نفوذ آنها استفاده کرد.

وي درباره بحث فتنه گفت: من فتنه را محکوم مي‌کنم اما كدام فتنه چرا که بعد از چهار سال فتنه و فتنه‌گران را مشخص نمي‌كنند؟ امروزه هر فردي که شخصي را در تعارض با منافع خود مي‌بيند بحث فتنه 88 را بهانه قرار مي‌دهد.

عضو کميسيون اقتصادي افزود: بله كاسب فتنه هستيد و بدتر از آن دلال فتنه هستيد چون بدون دليل و علم و با جهالت و ناداني حركت مي‌كنيد، در كشور الان اكثرا نخبگان سياسي نمي‌دانند كه آينده سياسي‌شان چگونه است پس آيا مي‌توانند در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي اسلامي كانديدا شوند و آيا مي‌توانند به مقامات بالاي سياسي، اجتماعي و حتي علمي برسند.

باقري بنابي اظهار داشت: مشخص كنيد كه بعد از چهار سال چند نفر فتنه‌گر هستند هزار نفر ده هزار نفر و يا 50 هزار نفر و بايد مشخص شود كه مثلا اين آقا نبايد وارد مباحث سياسي شود.

وي افزود: همه فتنه‌گران بايد مشخص شده و اعلام شوند ما نمي‌خواهيم اينها دادگاهي شوند اما وزارت اطلاعات و دستگاه‌هاي نظارتي بايد اعلام كنند كه اين افراد نبايد به رقابت‌هاي سياسي قدم بگذارند و اگر گذاشتند رد صلاحيت خواهند شد.

نماينده مردم بناب تصريح كرد: تا كي جريان‌هاي سياسي بايد از فتنه نان بخورند و به مطامع خود برسند.

وي ادامه داد: اين را اعلام مي‌كنم كه براي فتنه مقدمه و بسترسازي شده بود اما بعد از فرمايشات مقام معظم رهبري در 29 خرداد هركسي كه در خيابان‌ها آمد و با بيانيه دادن و آشوب طلبي كشت و كشتار راه انداخت فتنه‌گر هستند اما قبل از آن افرادي بودند كه در ستادهاي مختلف فعاليت و همكاري مي‌كردند و ما نمي‌توانيم براين افراد عيب و ايراد بگيريم.

باقري بنابي اظهار داشت: بنده درا ين روز و در سالهاي قبل پيگير مطالب مطرح شده در رسانه‌ها درباره افرادي كه مشكل سياسي و اقتصادي دارند بوده‌ام اما آقايان بدانيد بنده نماينده مجلس هستم و با توجه به فرمايش قرآن بايد از علم پيروي كنم.

وي افزود: اگر دستگاه‌هاي امنيتي و نظارتي مدارك محكمه پسند دارند چرا به بنده ارائه نمي‌كنند مگر ما نماينده مردم نيستيم مگر ما نامحرم اسرار نظام هستيم.

عضو كميسيون اقتصادي ادامه داد: اي مردم شريف ايران و اي نمايندگان ملت بدانيد تا اين ساعت هيچ گونه مدركي دال بر مجرم بودن ونالايق بودن كل كابينه به من ارائه نشده است فقط عده‌اي توهمات و تخيلات خود را پرونده سازي كردند و مي‌خواهند ما را در توهم خود همراه كنند.

نماينده بناب اضافه كرد: بايد بدانيد ما دنبال تعهد، تخصص و علم هستيم و اصل اين است كه وزراي پيشنهادي افراد با تجربه،‌ با حيا، ريشه‌دار، آينده نگر و خردمندي هستند.

باقري بنابي افزود: كابينه معرفي شده از سوي دولت يازدهم كابينه عقلا، علما و اصولگرايان واقعي است هرچند كه بنده نيز در مورد برخي از وزرا نقطه نظراتي دارم.

اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: اي كاش همه افرادي كه منتسب به جريان اصلاحات هستند مانند اين افراد معرفي شده و مانند تابش‌ها، پزشكيان‌ها و زنگنه‌ها بودند و اي كاش برخي از ما اصولگرايان مثل پزشكيان‌ها، زنگنه‌ها و نوبخت‌ها بوديم چراكه صداقت و شفافيت كارنامه اين افراد است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، نماینده ، بنابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار