نماينده مردم تهران در موافقت با کليت کابينه پيشنهادي دولت يادزهم گفت: از دولت جديد تا جايي حمايت مي‌کنيم که در مسير عدالت آزادي و استقلال گام بردارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، احمد توکلي نماينده مردم تهران، ري شميرانات و اسلامشهر در مجلس در موافقت با کليات کابينه پيشنهادي دولت يازدهم گفت: پيش از دفاع از کابينه علت عدم توفيق نامزدهاي اصول‌گرا در انتخابات اين بود که اکثريت اين جريان‌هاي سال‌هاي گذشته هر چه رئيس‌جمهور وقت کرد يا حمايت کردند و يا با سکوت مهر تاييد زدند.

وي در ادامه افزود: هر چه مردم ناليدند اينها با داد نرسيدند بنابراين توجيح کننده و حتي مسبب وضع معيشتي موجود شناخته شدنند به ويژه آنکه رفتار انتخاباتي نامزد اصول‌گرا بسيار شبيه رئيس‌جمهور وقت بود و بخشي از مردم نگران را از اصول‌گرايان مي‌ترساند ضمن آنکه تفرقه نامزدهاي اصول‌گرا مزيد بر علت شد چرا که تصويري از قدرت طلبي آنان را در اذهان تقويت مي‌کرد نه دلسوزي را.


نماينده مردم تهران ادامه داد: نکته ديگر اين است که مردم تمايل بيشتري هم به اصلاحات نداشتند چرا که نامزد اصلي اصلاح طلبان نيز تا روز انصرافش در تمام نظرسنجي‌ها جز افراد پراقبال نبود و راي شگفت‌انگيزي در پي نداشت.

توکلي با بيان اينکه حجت الاسلام و المسلمين دکترروحاني از افراد پرسابقه نظام بوده گفت: انتقادات به ويژه در زمينه سياست خارجي اين اميد را برانگيخت که وي راه جديدي براي مقابله با تحريم‌ها خواهد گشود.

توکلي تصريح کرد: وضعيت فعلي حاصل مديريت سابق است که تحريم‌ها هم آن را تشديد کردهن است. کثري بودجه عظيم، ناکافي بودن ارز، دشواري واردات، ابهام در نحوه اجراي هدفمندي يارانه‌ها، تورم کمرشکن، بيکاري و تعطيلي واحدهاي توليدي وجود دارد اما اگر در اين موقعيت دست به دست هم دهيم اميد به رفع مشکلات وجود دارد.

وي با بيان اينکه موافقت امثال من با کابينه نه نامشروط است و نه مخالفت‌ها مخالفت صد در صدي گفت: فتنه 88 اقدام عليه امنيت ملي، عدم تمکين به قانون اساسي و هنجارشکني بود، هرکس بخواهد  در دولت نقش ايفا کند بايد وفاداريش را به نظام ثابت کند.

نمانيده مردم تهران گفت: اميد زيادي وجود دارد که کابينه به سياست‌هاي کليه مقام معظم رهبري پايبند خواهد بود، دقت در سابقه تخصصي و تحصيلي وزاري پيشنهادي نشان مي‌دهد که عمده وزاري پيشنهادي از تخصص مرتبطي برخوردارند.

توکلي با بيان اينکه يکي از شرايط دفاع من از کابينه استواري رئيس‌جمهور و کابينه در دفاع از حقوق ملت ايران است اظهار داشت: آقاي ظريف تاکيد کردند که از حق هسته‌اي ايران کوتاه نخواهد آمد.

وي تصريح کرد: بيرون آمدن از شرايط تورمي موجود در بهترين شرايط يعني نبودن تحريم‌ها، حاکميت عقل و تدبير و يکپارچگي سياسي حداقل دو سه سال وقت ميبرد لذا بايد مهلت داد.

نماينده مردم تهران در پايان با بيان اينکه اولين دليل بنده براي موافقت با کليت کابينه مقابله با کوه مشکلات است تصريح کرد: از دولت حجت الاسلام و المسلمين دکتر روحاني تا جايي حمايت مي‌کنيم که در مسير عدالت آزادي استقلال و ساير ارزش‌ها گام بردارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توکلی ، موافق ، وزرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار