حجت‌الاسلام رسايي با تاکید بر اینکه برخی وزرای پیشنهادی از حاشیه‌های پرآشوب سیاسی برخوردارند، گفت: آقای روحانی! شعار شما اعتدال است که انشاءالله تعریفش کنید و از آن پاسداری کنید. شما در حالی شعار اعتدال سر می‌دهید که برخی چهره‌های معرفی شده سابقه افراطی آن هم در فتنه‌ای که شبه کودتا بود، دارند، برخی از چهره‌های معرفی شده سابقه حضور در اغتشاشات، تعطیلی کلاس‌های دانشگاه، حمایت از عناصر آشوب‌گر دارند و اکنون فراری‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حميد رسايي در نوبت بعد از ظهر امروز صحن علني مجلس شوراي اسلامي به عنوان مخالف كليات كابينه پيشنهادي يازدهم با بيان اينكه امروز در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یکی از برگ‌های زرین و قابل دفاع ثبت خواهد شد، اظهار داشت: چرا که کابینه یازدهم به ریاست آقای روحانی در حالی در مجلس شورای اسلامی و با آرامش برای اخذ رای اعتماد نشسته‌ است که خیابان‌ها و بانک‌های تهران توسط کاندیداها و هوادارانی که رای اکثریت را به دست نیاوردند به آتش کشیده نشد.

وی افزود: هیچ مسجدی در آتش نمی‌سوزد، چادر از سر هیچ زنی کشیده نشده است، هیچ یک از نیروهای بسیجی و انتظامی در دفاع از فرد پیروز کتک نخوردند و به شهادت نرسیدند، در خطبه‌های هیچ نماز جمعه‌ای نظام اسلامی زیر سوال نرفته است، حاضران نماز به جای نماز، کف و سوت نزنند، امسال روز قدس اسرائیل تو دهنی می‌خورد و کسی شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر نداد.

رسایی ادامه داد: هیچ کس شعار مرگ بر اصول ملی و قانون اساسی سر نداد و کسانی در ماه رمضان در زیر پل کالج ساندویچ نخوردند و از آنها حمایت نشد، هیچ کس از رهبر صبور و دلسوز انقلاب باج نخواست تا ایشان بگویند خمینی به کسی باج نداد، من هم به کسی باج نمی‌دهم.

وی با اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه بعدازظهر گفت: چند جا از سخنانم خطاب به آقای روحانی بود که ایشان در جلسه حضور ندارند. آقای روحانی و هیئت همراه! ما به شما این پیروزی را تبریک می‌گوییم و هر یک از شما که رای خانه ملت را کسب کند بر اساس اصول و قانون از آن حمایت خواهیم کرد تا در برابر دشمنان بایستند و مشکلات روزمره و بنیادین مردم را حل کنند، هر چند این برتری با حداقل 7 دهم درصد بیشتر از 50 درصد بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی امروز در حالی برای دولت لب مرزی یقه پاره می‌کنند که تا دیروز در تریبون‌های خود کمک به دولتی با65 درصد آرا مردم را وکیل الدولگی می‌دانستند، 65 درصد یا 50.7 درصد برای ما فرقی ندارد.


وی گفت: آقای روحانی! اگر طبق اصول حرکت کنید با تمام وجود از شما حمایت می‌کنیم حتی اگر به ما وکیل الدوله بگویند. صحبت به عنوان مخالف کلیات به معنای مخالفت با همه وزرای پیشنهادی نیست، بنده از آقای روحانی تشکر می‌کنم که در برابر برخی از فشارهای غیرمنطقی ایستادگی کرد، از برخی عناصر افراطی سیاسی که عملکردشان در سال‌های اخیر مورد تشویق دشمنان قرار گرفته بود، استفاده نکرد، از کلیت جهت‌گیری آقای روحانی در مصاحبه اخیرشان تشکر می‌کنم هر چند آقای روحانی باید بداند و از یاد نبرد که دشمنان ما به وی چشم طمع دارند.

وی ادامه داد: یادآور می شوم برخی از وزرای پیشنهادی از نظر سلیقه سیاسی همسو با امثال بنده نیستند اما انصافا افراد متخصص ومتعهدی هستند.

رهبر معظم انقلاب بر اعطای فرصت به دولت جدید تاکید دارد اما در عین حال نمایندگان مجلس را موظف به بررسی سوابق کابینه و انتخاب وزرای صالح نمودند، ایشان در دیدار با دانشجویان تاکید کردند که نکته اصلی یعنی فتنه 88 و عملکرد برخی را فراموش نکنیم.

وی خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی! برخی از اعضای کابینه شما علاوه بر نداشتن سابقه اجرایی و تحصیلاتی غیرمتخصص با وزارتخانه مربوطه هستند برخی وزرای پیشنهادی شما سال‌ها در سایر رشته‌های دیگر مشغول به کار بودند و گذر زمان سرعت پیشرفت در حوزه‌های مربوطه را نداده است اما امروز در مسئولیت دیگر قرار گرفته‌اند. آقای واعظی که سابقه اجرایی و تجربی در حوزه سیاست خارجی دارد، تحصیلاتش در سال‌های دور نیز در رشته ارتباطات بوده است. وقتی در کمیسیون صنایع از او سوال می‌شود که آن سابقه و تحصیلات با این وزارتخانه چه ارتباطی دارد،؛ با کمال صداقت می‌گوید بنده خودم را برای وزارت خارجه آماده کرده بودم اما برخی پیشنهاد وزارت ارتباطات را به بنده دادند و گفتم اگر نپذیرم می‌گویند فلانی وزارت خارجه را می‌خواهد.

نماینده تهران در مجلس با طرح این سؤال که این چه نوع ترکیب و چیدن کابینه است، تاکید کرد: وزیر پیشنهادی ورزش با سابقه فعالیت اجرایی برای وزارت ورزش معرفی شده در حالی که ما امروز در حوزه ورزش با سیاست‌ها و سرمایه‌های گذاشته شده، شاهد موفقیت‌هایی هستیم که محصول دولت‌های گذشته است. متاسفانه کابینه معرفی شده از چابکی و تحرک لازم برای حل مشکلات مردم برخوردار نیست علت آن هم سن بالای اعضای کابینه پیشنهادی است.

رسایی با بیان اینکه میانگین سنی وزرای پیشنهاد شده 60 سال است، گفت: قصد تخریب ندارم اما قطعا می‌شد از این عزیزان در جایگاه مشاوره‌ای استفاده کرد نه در جایگاه پرتحرک اجرایی.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: یکی از وزرای پیشنهادی که مشکلش همین سن بالاست، علاوه بر مشکلات دیگر که در جای خودش بیان می‌شود در تلویزیون می‌گوید سن ما برای به دوش کشیدن بار وزارتخانه کافی نیست ولی امروز در مجلس نشسته تا بار یک وزارتخانه مهم تحریمی را بر عهده بگیرد.

آقای روحانی! نسل سوم انقلاب چه گناهی کردند که باید از مدیرانی که بر نسل اول مدیریت ناموفقی داشتند، در دوره آنها شاهد تورم 50 درصدی و آشوب‌های خیابانی بدون زیرساخت سیاسی (نه مثل فتنه 88 که آشوب خیابانی با زیرساخت سیاسی همراه بود،) در مشهد، اراک، قزوین و اسلام شهر بودیم، استفاده شود؟

کافی است در نقد برخی وزرای پیشنهادی شما به نشریه مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) مراجعه کنیم تا معلوم شود امروز این کابینه با برخی اعضا هیچ تناسبی ندارد آنوقت مشخص می‌شود چه آینده‌ای در انتظار مردم است. آقای روحانی! این کابینه میدان‌دار عملیات‌های بزرگ اجرایی نخواهد بود، بالای سر مدیران استانی برای حساب‌کشی نخواهد رفت، کابینه شما کابینه پشت کارتابل‌ها خواهد بود، به گزارش‌هایی که از استان‌هادریافت می‌شود از پشت کارتابل ها رسیدگی می‌کنند این ترکیب ظلم به نیروهای جوانی است که در همین کابینه حضور دارند و اگر همه کابینه از آن نشاط برخوردار می‌شد، بهتر بود.

وی با تاکید بر اینکه برخی وزرای پیشنهادی از حاشیه‌های پرآشوب سیاسی برخوردارند، خاطرنشان کرد: آقای روحانی! شعار شما اعتدال است که انشاءالله تعریفش کنید و از آن پاسداری کنید. شما در حالی شعار اعتدال سر می‌دهید که برخی چهره‌های معرفی شده سابقه افراطی آن هم در فتنه‌ای که شبه کودتا بود، دارند، برخی از چهره‌های معرفی شده سابقه حضور در اغتشاشات، تعطیلی کلاس‌های دانشگاه، حمایت از عناصر آشوب‌گر دارند و اکنون فراری‌اند.

برخی وزرای پیشنهادی سابقه بازداشت در فتنه دارند برخی از آنها سایه به سایه همراه متوهمین فتنه‌گر بودند و فرماندهی عملیات روانی آنان را بر عهده داشتند.

وی خطاب به روحانی گفت: در این دوره شما آقای صادق را به عنوان نماینده‌تان به شورای نگهبان معرفی کردید که بسیار منطقی و متین عمل کرد و جلوی برخی فتنه‌گری‌ها را گرفت ولی از آن طرف در کابینه شما کسی حضور دارد که نماینده آقای موسوی در انتخابات 88 در شورای نگهبان بود و یکی از عوامل ایجاد توهم پیروزی در انتخابات در آقای موسوی همین فرد بود که بعدازظهر روز جمعه وی موسوی را پیروز انتخابات می‌نامید و مانند برخی دیگر که در بیرون صحنه به او تبریک می‌گفتند باعث شد متوهم شوند.

رسایی همچنین یادآور شد: البته برخی وزرای پیشنهادی شما می‌گویند حضور ما در کنار فتنه‌گران در حقیقت با هماهنگی نهادهای امنیتی بوده، یکی از چهره‌های شاخص در کابینه شما این ادعا را بسیار تکرار می‌کند اما اصرار دارند که علنی نباشد، جلل الخالق! یعنی رهبر ما از یک طرف فریاد می‌زند که سکوت نکنید و موضع‌گیری کنید اما از طرف دیگر نهادهای امنیتی ما، افرادی را می‌فرستند تا رئوس فتنه را تحریک کرده و بر مواضع خود اصرار بورزند.

وی با تاکید بر اینکه فتنه و کودتای 88 یک دعوای انتخاباتی بین دو کاندیدا نبود، گفت: به تعبیر رهبری، فتنه 88 حرکت ریشه‌دار برای براندازی نظام بود همین چند روز قبل رهبری در دیدار با دانشجویان به این موضوع اشاره کردند.

آقایی که پشت تریبون مجلس می‌گویید کاسب فتنه، آیا رهبر تو که صد بار سوال کرده هم کاسب فتنه بود؟

رسایی سپس به بیان بخشی از سخنان رهبر انقلاب پرداخت و در ادامه تصریح کرد: خدا را شکر که امروز برخی از صف‌بندی‌ها مشخص و روشن شد و برخی‌ها صحبت کردند و مواضع‌شان را از پشت تریبون گفتند. عده‌ای باواژه‌سازی کاسب فتنه، دنبال توجیه و به فراموشی سپردن عامل کودتای 4 سال قبل هستند، مگر یادتان رفته رهبری فرمود این افراد هر کاری برای مقابله با نظام اسلامی توانستند انجام دادند آنجا که کاری از پیش نبردند، نه اینکه نتوانستند، بلکه تیغ‌شان نبرید.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از وزرای پیشنهادی سابقه امنیتی دارند، گفت: اتفاقا برای تنها وزارتخانه امنیتی دولت یعنی وزارت اطلاعات، وزیری معرفی شده بدون سابقه امنیتی. آیا قرار است این وزارتخانه با وزیری در سایه، مدیریت شود؟ ما فعالیت در نهادهای امنیتی یا نظارتی را بد نمی‌دانیم بلکه این را افتخار در نظام اسلامی می‌دانیم ولی حرف این است که برخی همواره با جنگ روانی می‌خواستند مردم را از همین نهادهای نظامی و امنیتی بترسانند، خود شما در مناظره‌های انتخاباتی گفتید من سرهنگ نیستم حقوقدانم؛ با این ادبیات خواستید به مردم بگویید اگر دیگری رای بیاورد، کشور پادگانی می‌شود.

رسایی تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از اعضای کابینه پیشنهادی شما سابقه تحصیل در غرب را دارند و متاسفانه این چهره‌ها از این حضور در غرب تاثیر گرفته‌اند، نسخه‌هایی که برای رفع مشکلات کشور ارائه می‌دهند نه بر اساس باورهای دینی و نه بر اساس باورهای بومی بلکه بر اساس نسخه‌های نشخوار شده در غرب است.

وی افزود: در این افراد نوعی وادادگی در برابر غرب دیده می‌شود به هیچ وجه روحیه مقاومت  ندارند بلکه در برابر تهدیدات منفعلند‌، باید از خودمان بپرسیم چرا کشورهای تحریم‌کننده ما از معرفی فردی برای تصدی وزارتخانه مهمی مانند نفت، استقبال می‌کند، برخی از وزرای پیشنهادی از سابقه مناسب مدیریتی و رفتاری برخوردار نیستند، برخی از وزرای پیشنهادی سابقه رد صلاحیت در انتخابات مجلس و انتخابات شوراها را دارند، آنهم نه در سال‌های قبل بلکه در همین دو ماه گذشته، آنهم نه یک بار بلکه دوبار.

رسایی ادامه داد: آیا معرفی این افراد نوعی به چالش کشیدن مجلس و شورای نگهبان نیست؟ آقای روحانی! نامه خودتان در کسوت دبیری شورای عالی امنیت ملی به رئیس جمهور وقت را از یاد برده‌اید؟ در آنجا 4 موضوع را به رئیس‌جمهور وقت تذکر و هشدار می‌دهیم.

رسایی در خاتمه گفت: نمایندگان مجلس! امروز جایی که ما در آن قرار داریم، یک بزنگاه تاریخی برای مجلس است. موکلین شما یعنی مردم، به مجلس نگاه نمی‌کنند که ببیند چند مصوبه داشته بلکه مجلس را در بزنگاه‌ها می‌بیینند و موضع‌گیری می‌کنند، اینجا آن بزنگاه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: رسایی ، مجلس ، اعتماد ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار