عضو کمیسیون اصل 90 گفت: با وجود آوردن نام برادر در صحن علنی مجلس، حق دفاع برای این دو در صحن محفوظ است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی نماینده مردم تهران در پاسخ به تذکر کاظم جلالی گفت:‌ خدا را شکر که جلسه علنی امروز از تلویزیون پخش می‌شود؛ من تعجب می‌کنم از اینکه آقای جلالی نطق شیوایی را با فرصت و بدون تذکر بیان می‌کند.  
 
وی افزود: این نطق حتی تا زمانی ادامه می‌یابد که نام برادر و برادرزاده بنده در آن مطرح می‌شود بدون اینکه رئیس مجلس در این باره تذکری بدهد.  
 
عضو کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: روز چهارشنبه تصمیم داشتم قسمتی از بیانات مقام معظم رهبری را بخوانم که وسط صحبت‌های من تعدادی از نمایندگان ورود کردند، از قبل قرار شده بود که نام نمایندگانی که اینگونه رفتار می‌کنند در صحن علنی مطرح شود ولی شما این کار را نکردید.
 
لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اظهارات رسایی گفت: به یاد دارم شما نیز در میان نطق سایر نمایندگان همین روش را در پیش گرفته و داد و بیداد راه انداخته بودید.
 
رسایی ادامه داد: ایرادی ندارد شما فقط همین را بلد هستید، شما که به من تذکر می‌دهید به سایر نمایندگان نیز تذکر دهید.
 
وی افزود: موضوع برادر و برادرزاده بنده به من ارتباطی ندارد.  
 
این نماینده مجلس ادامه داد: آقای جلالی در موافقت صحبت کردند خب طبیعی است که من در مخالفت با ایشان باید صحبت کنم ما باید به عنوان مخالف به موافقان پاسخ دهیم،‌ طبیعی است که مخالف صحبت‌های موافق را نقض می‌کند.  
 
رسایی گفت:‌طبیعتا باید فرصت پاسخگویی برای برادر بنده به وجود آید چرا که برادر من بسیار انسان شریفی است؛ با وجود اینکه وی از مدیران دوره اصلاحات بود، فشارهای زیادی را از مجلس ششم تحمل کرد حتی در این مجلس از وی تقاضای باج کرده بودند که با ندادن آن باج وی را از مدیرکلی قزوین عزل کردند.  
 
عضو کمیسیون اصل 90 تصریح کرد:‌من مواضع سیاسی برادرم را قبول ندارم و نسبت به آن منتقدم بارها با او صحبت کرده‌ام و به فرمانده نیروی انتظامی فشاری نیاورده‌ام بلکه برخورد نامناسبی شده بود و فقط این مسئله را پیگیری کردم و در همین جا از آقای احمدی‌مقدم می‌خواهم که گزارش آن پرونده را در صحن علنی مجلس قرائت کنند که این کار برای دفاع از نیروی انتظامی خوب است.  
 
وی افزود: کسی که این اقدام را در خصوص برادرزاده‌ام انجام داده بود از ضوابط خارج شده بود و با این وجود با همه اختلاف سیاسی که با برادرم دارم نمی‌توانم برخی از واقعیت‌ها را نبینم. من حتی مرگ مرحوم کامرانی را نیز پیگیری کرده بودم چرا که پدر مرحوم کامرانی از بنده در این باره درخواست کرده بود.
 
رسایی گفت: من خوشحالم که صف‌بندی‌ها در این روزها بیشتر مشخص شده است و با اینکه بنده به کسی توهین نکردم ولی با ربط یا بی ربط شما تذکر ماده 77 را به همه دادید خدا انشاءالله بر شما حلال کند. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: رسایی ، نماینده ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار