عضو کميسيون برنامه و بودجه گفنت: مردم در انتخابات 92 به جريان افراط و افراطي گري نه گفتند و به گفتمان اعتدال روي آوردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا تابش نماينده مردم يزد در نوبت عصر صحن علني امروز(دوشنبه 21 مردادماه) مجلس شوراي اسلامي در راستاي موافقت با کليات کابينه پيشنهادي دولت يازدهم برگزار شد، گفت: در ابتدا بايد از حضور و مشارکت مردم در انتخابات و خلق حماسه سياسي مورد نظر مقام معظم رهبري تقدير و تشکر کرده و از برنامه‌هاي دولت حجت الاسلام دکتر حسن روحاني حمايت کرد.

وي افزود: از نمايندگان محترم مي‌خواهم با توجه به راي معنا مردم به کابينه پيشنهادي دکتر روحاني راي اعتماد بدهند.

تابش عضو کميسيون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: مطالعه و بررسي سوابق وزراي پيشنهادي حق مسلم نمايندگان است اما بايد بر اساس موازين اخلاقي باشد همان طور که قرآن ما را از گمانه‌زني و تهمت درباره افراد باز مي‌دارد، نمايندگان نيز بايد در اين خط و منش مسير خود را ادامه دهند.

عضو کميسون برنامه و بودجه تصريح کرد: اکثريت مردم ما در 24 خرداد در راستاي ايجاد  ثبات در کشور و تغيير شرايط موجود راي به دولت تدبير و اميد دادند و دل به عقلانيت و اميد بستند.

عضو کميسون برنامه و بودجه اظهار داشت: نقش راه گشايانه مقام معظم رهبري و حضور همه جريانات و گروه‌ها و علايق سيايسي در اين انتخابات و حضور شخصيت‌هاي تاثيرگذار سبب شد روزنه اميدي براي مردم ايجاد شود.

تابش تاکيد کرد: مردم در اين انتخابات به افراط و افراطي‌گراي نه و به اعتدال و عقلانيت آري گفتند حال نوبت ما است که به منتخب مردم آري بگويم و به اعتماد مردم راي مثبت دهيم.

نماينده مردم يزد خاطرنشان کرد: ترکيب کابينه پيشنهادي ترکيبي اعتدالي است لذا انتظار مي‌رود که همسو با انتخاب مردم با دکتر روحاني به کابينه او پيشنهادي نيز راي اعتماد دهيم تا کشور از مشکلاتي که براي آن پيش آمده رها شود.

عضو برنامه و بودجه اظهار داشت: با توجه به 34 قطعنامه‌اي که از طرف اتحاديه اروپا، آمريکا و سازمان ملل متحد عليه جمهوري اسلامي ايران، موجب وضع بد اقتصادي، بالا رفتن تورم و نرخ بيکاري شده است و رشد اقتصادي صفر را براي ما به ارمغان آروده است.

تابش تصريح کرد: متاسفانه دولت هاي نهم و دهم 63% درآمدهاي نفتي ايران طي 108 سال گذشته معادل  700 ميليارد تومان را هزينه کردند که اگر مبتني بر برنامه‌ريزي هاي علمي و واقع بينانه بود ما امروز به يک قدرت منطقه‌اي تبدل شده بوديم.

وي افزود: براي ما به عنوان "ام‌القراي" جهان اسلام مايه تاسف است که کشور ما از نظر فساد مالي جز 10 کشور اول جهان و از نظر طلاق در رتبه چهارم کشور قرار داد و تعداد معتادان ما طبق منابع رسمي از 4 ميليون نفر بيشتر است.

عضو کميسون برنامه و بودجه تصريح کرد: در شرايط فعلي دادن راي بالا به کابينه پيشنهادي واجب است و چنانچه مشاهده مي‌کنيم وزير پيشنهادي براي وزارت خارجه بسياري از مشکلات کشور آشنا است و به طور حتم درحل آنها تاثير گذار خواهد بود.

تابش اظهار داشت: در حوزه نفت و انرژي تجربه و کارآمدي وزراي معرفي شده مي‌تواند تتظيم‌کننده برنامه‌هاي دولت در اين حوزه باشد.

عضو کميسون برنامه و بودجه تصريح کرد: برنامه‌هاي دولت يازدهم در حوزه اقتصادي با توجه به چالش‌هاي موجود در کشور است و وزراي پيشنهادي که معرفي شده‌اند خواهند توانست شاخص‌هاي اقتصادي را ارتقا و رونق و آبادي را به کشور بازگرداند.

تابش افزود: در حوزه آموزش و پرورش و علمي برنامه‌هاي دولت بسيار درخشان است و وزراي منتخب مي‌توانند با بينش و روش اعتدالي که دارند دانشگاه با ثبات و داراي تعهد علمي و مدرسه هوشمند را در کشور ايجاد کنند.

نماينده مردم يزد اظهار د اشت: در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي نيز وزاري پيشنهادي از تناسخ لازم با حوزه‌هاي مسئوليت خود برخوردار هستند و توانايي تحقق شعارهاي دولت را دارند.

وي افزود: در حوزه سياست داخلي، قضايي و امنيت جامعه بيش از هر چيز به دنبال شرايطي به دور از ترس و نگراني است و نيازمند اين است که گروه‌هاي اميتي و افراطي جاي خود را به گروه‌ها و نهادهاي مدني بدهند و در راستاي تحقق شعار دولت وارد عمل شوند.

تابش خاطرنشان کرد: اميدوارم با توجه به برنامه‌ها و سخنان وزاري پيشنهادي که در جلسات با نمايندگان مطرح شده است آنها بتوانند در راستاي تحقق مطالبات دولت يازدهم وارد عمل شودند.

نماينده مردم يزد تصريح کرد: گرايشات مختلف مردم پاي صندوق‌هاي راي حضور پيدا کردند و با يکديگر کنار آمده و همراه شدند، از اين رو ما هم با هر سليقه و نظري که داريم بايد به وزاري پيشنهادي راي اعتماد دهيم و با مردم همراه شويم.

عضو کميسون برنامه و بودجه اظهار داشت: فرصت کم‌نظيري براي حل مشکلات کشور و عبور از تنگناها فراهم شده است لذا نبايد اين فرصت را از دست بدهيم و متناسب با اين روزها بايد حرکت خود را ادامه دهيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تابش ، مجلس ، وزرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار