مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، میزان آمار مبتلایان به تب مالت در این استان از متوسط کشوری بالا‌تر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نادر پرور با اشاره به اینکه عشایر و دامپروریان بیشترین تماس با بیماران را دارند، تاکید کرد: تب مالت یکی از صعب العلاج‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که می‌تواند از حیوان به انسان منتقل شود، اما امکان انتقال آن از انسان به انسان بسیار کم است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اشاره به اینکه مهم‌ترین علامت تب مالت در دام سقط جنین و کاهش تولیدات آن است، گفت: بیماری تب مالت علاوه بر کاهش تولیدات دامی که اقتصاد جامعه را تهدید می‌کند، به بهداشت انسانی جامعه نیز آسیب می‌رساند.

وی افزود: بیماری تب مالت در برخی از شهرستانهای استان کرمانشاه همانند، شهرستان دالاهو، سنقر، گیلانغرب، کنگاور و ثلاث باباجانی به وضعیت بحران رسیده است.

پرور با اشاره به برخی از مبارزات و پیشگیری‌های این اداره کل برای مقابله با تب مالت در این شهرستانهای، گفت: طرحی در این خصوص آماده و به استانداری ارائه شده که در روستاهایی که میزان آلودگی بالاست، دام‌های آلوده بعد از آزمایش، امحاء و غرامت آن به دامداران پرداخته شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: این طرحی کار‌شناسی شده است که باید از محل اعتبارات بخش بحران استانداری بودجه‌ای معادل ۲. ۵ میلیارد تومان در سال بابت پرداخت غرامت به دامداران در نظر گرفته شود./ب


برچسب ها: بحران ، تب ، مالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.