مدير مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: استفاده از پمپ ها و موتورهاي با راندمان بالا و استفاده از پمپ هاي شناور و موتورهاي با راندمان بالاتر براي آبياري در مديريت مصرف نقش دارد.


منصور شيشه فروش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،با اشاره به ساير روش هاي مديريت مصرف در مزرعه اظهار كردوي افزود: سرويس و تعمير مرتب تجهيزات برقي و موتورها براي افزايش راندمان و زدودن گرد و خاك و تميز كردن لامپ ها براي حفظ ميزان نوردهي اوليه لامپ و بهره وري بيشتر موثر است.
وي گفت: آبياري در ساعات غير پيك به صورت دستي و يا با نصب كنداكتورهاي موردنياز براي اجراي طرح و انجام قطع و وصل اتوماتيك در چهار ساعت پيك بار و تا حد امكان آبياري در نيمه شب از ساير روش هاي صرفه جويي آب و برق است.
شيشه فروش تاكيد كرد: كشاورزان از كانال هاي بتوني به جاي كانال هاي سنتي استفاده كنند زيرا كانال هاي موجود بخش زيادي از آب را به درون خود مي كشد و در صورت قطع موقت آب، پس از برقراري مجدد آن وقت زيادي صرف اشباع كردن مجدد اين كانال ها مي شود.
وي اضافه كرد: استفاده از استخر و مخازن آب براي ذخيره آب براي بهره برداري در زمان پيك بار شبكه كه شامل ساعات اوليه شب ۱۹ تا ۲۳ در تابستان مي شود، از ديگر توصيه ها به كشاورزان است.
مديريت بحران استانداري اصفهان تصريح كرد: توجه به اهميت زهكشي در استفاده بهينه از آب و به تبع آن انرژي موردنياز براي پمپاژ آب و نظافت دوره اي پره هاي فن و نيز موتورها در يك برنامه زماني مدون به منظور افزايش بهره وري بيشتر مورد تاكيد استب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.