به گزارش
خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان ها ضمن اعلام این خبرافزود: یکی از عوامل موثر در کاهش هزینه های عملیات درزگیری و لکه گیری، پرهیز از زیاده کاری در اجرای این قبیل اقدامات است و این امر بدون علامت گذاری دقیق محل خرابی ها و اجرای عملیات ترمیمی در محدوده علامت گذاری شده، ممکن نیست.
مهندس شهرام باقری در تشریح سایر عوامل ارزیابی مرحله جدید طرح پایش کیفی مرمت و لکه گیری بزرگراه ها و معابر شریانی شهر تهران یادآور شد: در کنار مواردی همچون علامت گذاری دقیق نقاط آسیب دیده آسفالت، لزوم استفاده از مصالح مرغوب، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و همچنین بهره گیری از عوامل اجرایی مجرب، از معیارهای ارزیابی و امتیازدهی این طرح به شمار می رود.
وی استفاده از دفترچه برداشت اطلاعات دستگاه نظارت که شامل اطلاعاتی دقیق از نقاط نیازمند بهسازی، ارزیابی در مورد نحوه عملیات اجرایی، راه حل و نقشه قرار گرفتن این نقاط می باشد را یکی دیگر از معیارهای اصلی ارزیابی این مرحله از طرح دانست و افزود: پروژه های نگهداری و مرمت روکش معابر در سال های نه چندان دور گذشته از طریق تصمیم گیری های لحظه ای پیش از اجرای عملیات و همچنین ارزیابی های ناقص میدانی در زمان اجرا راهبری می شدند اما امروز اسناد نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران، عوامل اجرایی این نوع عملیات را ملزم ساخته است که پیش از اجرای لکه گیری و درز گیری، به پایش و آنالیز متر به متر معابر پرداخته، مشکلات را در قالب دستور کار مشخص ارزیابی کنند و در نهایت برای ارائه راه حل مناسب، نقشه عملیات اجرایی را به دفترچه برداشت اطلاعات بیفزایند.
به گفته مدیرکل اداره هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان ها، با وجود این دفترچه، عملیات مرمت و بهسازی معابر صاحب نقشه راه شده، نقاط آسیب دیده با راه حلی صحیح ترمیم می شود و در نهایت از اجرای بی قاعده و وسیع عملیات مرمت جلوگیری می شود.
گفتنی است دور جدید طرح پایش کیفی مرمت و لکه گیری بزرگراه ها و معابر شریانی شهر تهران شامل مرحله دیگری از نظارت بر پروژه های لکه گیری و مرمت معابر است که از بیست و یکم مردادماه سال جاری آغاز شده است. این طرح در یک بازه زمانی 22 روزه، میزان انطباق عملکرد مناطق با دستورالعمل های نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران در زمینه لکه گیری و مرمت معابر را مورد سنجش قرار می دهد.