مدیرکل سازمان انتقال خون فارس گفت: تاکنون هفت نفر با گروه خونی کمیاب O بمبئی در استان فارس شناسایی شده‌اند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، توسلی بیان کرد: در شرایطی که هر کدام از این هفت نفر دچار سانحه شوند باید به شش نفر دیگر برای خون دادن اطلاع دهیم چرا که خون فرد دیگری به این هفت نفر قابل تزریق نیست.

به گفته وی، این گروه خونی نادر با نام بمبئی شناخته می‌شود زیرا برای نخستین بار در بمبئی هندوستان شناسایی شد، افرادی که گروه خونی آنها بمبئی است، آنتی ژن H را ندارند.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه افرادی که گروه خونی آنان بین پنج تا 10 هزار نفر مشابه نداشته باشد، افرادی هستند که گروه خونی نادر دارند افزود: بیشتر مردم دارای چهار گروه خونی A، B، O و AB هستند و علاوه بر این، سیستم دیگری به اسم RH وجود دارد که همان مثبت و منفی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون برای شناسایی افرادی که گروه خونی نادر دارند به صورت تصادفی اهدا‌کنندگان را آزمایش می‌کند تا گروه‌های نادر خونی شناسایی شود.

به گفته وی، گروه خونی O به تمام گروه‌های خونی می‌تواند خون اهدا، اما فقط می‌تواند از گروه خونی O خون دریافت کند بنابراین در موقعیت‌های اضطراری، گروه خونی O به عنوان اهدا‌کننده عمومی و گروه خونی AB به عنوان گیرنده عمومی محسوب می‌شود./ب

برچسب ها: خونی ، کمیاب ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.