اهدای عضو در شهرستان های فسا و کاشان به زندگی چند بیمار نیازمند به عضو زندگی دوباره بخشید.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛  بیمار، جوانی  18 ساله به نام محمدجواد جلوداری بود که چندی پیش در حادثه تصادف موتورسیکلت به شدت آسیب دیده و بلافاصله به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا منتقل شد، اما با وجود اقدامات مراقبتی بیمار هفت روز در بخش آی سی یو بیمارستان در کما بود .

علی کوهی افزود: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط اکیپ پزشکی، با رضایت والدین، جوان مرگ مغزی برای برداشتن اعضاء به اتاق عمل بیمارستان منتقل شد .

وی گفت: طی عمل جراحی، اعضای این بیمار شامل کلیه‌ها، کبد، پانکراس جهت اهداء برداشته شد و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد .

مدیر روابط عمومی بیمارستان برای مرحوم محمدجواد جلوداری طلب غفران و برای خانواده و بازماندگان طلب صبر از خداوند نمود.

براساس این گزارش، مسئول واحد فراهم آوری پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز از اهداء اعضاء بدن خانم 45 ساله به چند بیمار نیازمند خبر داد.

دکتر ابراهیم کوچکی با اشاره به انتقال این بیمار بر اثر سکته مغزی به مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: با اعلام مرگ مغزي کبری به زارع از سوي پزشكان، خانواده وي رضايت خود را برای اهداء اعضاي بدن ايشان به بيماران نيازمند پيوند اعلام كردند.

وی، با بیان اینکه بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران برای اهداء اعضای بدن اعزام شد، افزود: پزشکان کبد، نسوج و دریچه های قلب بیمار را قابل استفاده برای اهداء به بیماران نیازمند اعلام کردند.

گفتنی است: داوطلبان اهداء عضو مي توانند با مراجعه به پورتال www.ehda.ir نسبت به تكميل فرم اهداء و دريافت كارت اقدام نمايند./ح
برچسب ها: اهداعضو ، پیوند ، مرگ مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار