کارگاه آموزشی"اکولوژی" هفته آينده با هدف آشنايي راهنمایان گردشگری و سایر علاقمندان با فرهنگ و طبیعت ایران زمین برگزار مي گردد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در وسعت موضوعات مربوط به طبیعت ایران، پرداختن به عمق مباحث و با جزییات بیشتر ضروری به نظر می رسد، به این منظور با بهره گیری از مشاوره و همفکری اساتید مجرب این حوزه بخشی از اطلاعات مورد نیاز راهنمایان گردشگری و سایر علاقمندان به فرهنگ و طبیعت ایران زمین در قالب برگزاری کارگاه آموزشی "اکولوژی"، منتقل مي شود.

در قالب کارگاه آموزشی"اکولوژی"، راهنمایان طبیعت گردی، شرکت کنندگان در این دوره ها با ارزش های ایران زمین بیشتر آشنا شوند.

علم اکولوژی بطورکلی با مناسبات مشترک و متقابل مابین موجودات زنده و محیط فیزیکی آنها و سایر موجودات زنده سروکار دارد. لازمه بقاء و زنده مانی هر موجود، همبستگی گروهی است و مطالعه چگونگی این همبستگی ها مورد توجه دانش اکولوژی مي باشد. 

دانش اکولوژی از لحاظ سیاسی و تدبیر اداره کشورها، جهت جلوگیری از نابودی طبیعت و موجودات مفید، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، بهسازی طبیعت و صنایع سازگار با طبیعت اهمیت پیدا کرده  به طوري که در دهه های اخیر با بروز مسائل زیست محیطی در اکثر کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته این علم مورد توجه عامه مردم نیز قرار گرفته است.

امروزه کشورهاي درگير با مشکلات و چالش هاي زيست محيطي حاضرند برای کیفیت زیست محیطی قابل قبول بهای آنرا پرداخت نمایند و در اين راه اکولوژی در تجزیه و تحلیل و علت یابی مسائل مربوط به محیط زیست به بشر کمک شایانی نموده است. 
 
مفاهیم کلی علم بوم شناسی، تکامل و بوم شناسی، اسرار پیچیده تداوم و حفظ بقای جانوران، گیاهان و قارچ ها، هم کنشی گونه ها، لزوم درک حفاظت از گونه های در خطر انقراض از جمله مباحثي است که در اين کارگاه آموزشي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

گفتني است؛‌  کارگاه آموزشي"اکولوژی"،‌ دوشنبه 28 مردادماه 92 و چهارشنبه 30 مردادماه 92 برگزار مي شود و شرکت کنندگان در دوره گواهینامه حضور در کارگاه آموزشی دریافت خواهند کرد.
 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 88537497-88978437 تماس حاصل نمايند.

انتهاي پيام/                 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار