مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از متلاشی شدن باند حفاری غیر مجاز در محوطه قلعه تاریخی جدا در حوالی كلیبر خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب محمدی در این باره گفت: این باند شش نفره در حین حفاری غیر مجاز به همراه ابزار و آلات حفاری دستگیر شدند.

وی با بیان اینكه قلعه تاریخی جدا در بخش مركزی شهرستان كلیبر واقع شده است، اظهاركرد: اعضای این باند با دستور مقام قضایی شهرستان كلیبر روانه زندان شده و پرونده در مرجع قضایی در جریان رسیدگی است.

محمدی قدمت این قلعه تاریخی را مربوط به هزاره اول پیش از میلاد خواند و گفت: این اثر تحت حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی قرار دارد.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اقدامات یگان حفاظت این اداره كل در سال جاری افزود: خوشبختانه در مدت سپری شده سال ۹۲ میزان جرایمی نظیر حفاری غیر مجاز، تخریب، سرقت، ساخت و ساز غیر مجاز و تجاوز به حریم در حوزه آثار ثبتی و غیر ثبتی شهرها و روستاهای استان بسیار اندك بوده است.

محمدی اضافه كرد: بیش از یكهزار و ۸۰۰ اثر ثبتی در آذربایجان شرقی وجود دارد كه لزوم نظارت و بازرسی قوی برای حفظ و صیانت از تاریخ و فرهنگ این استان را برجسته می كند.

وی با اشاره به اینكه حفاظت و صیانت از آثار و تپه های تاریخی یك وظیفه همگانی بوده و عزم ملی را می طلبد، از كلیه هموطنان و به خصوص مردم آذربایجان شرقی خواست یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را در اجرای این امر یاری كرده و گزارش های خود را در خصوص هرگونه مشاهدات و بروز تخلفات به این یگان اطلاع دهند./ب

برچسب ها: قلعه ، متلاشی ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.