رئيس جمهور در جلسه دفاع از وزراي پيشنهادي در مجلس شوراي اسلامي گفت: من با اصرار دكتر هاشمي را براي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دعوت كردم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني، رئيس جمهور گفت: دكتر سيدحسن هاشمي جزو افراد نمونه در كشور و استاد تمام دانشگاه علوم پزشكي تهران هستند و جايگاه جهاني دارند.

وي افزود: وي در بسياري از مراكز و سمينارهاي بين المللي دعوت مي­شوند و هم اكنون دبير كل انجمن چشم پزشكي ايران هستند.

وي با اشاره به اينكه دكتر هاشمي يك عنصر جهادي و داراي سابقه 33 ماه حضور در جبهه ها و دوبار مجروحيت است، بيان داشت: دكتر هاشمي واقعاً فرد خدومي به مردم هم در تهران و هم در مناطق محروم كشور است.

دكتر روحاني اضافه كرد: وي با راه اندازي خيريه « نورآوران سلامت » و بردن اتاق عمل جراحي بر روي تريلي ها بصورت متحرك و موبايل به مناطق محروم خدمات قابل توجه ارائه داده است كه درمان و جراحي 50 هزار بيمار حاصل آن است.

رئيس جمهور گفت: با اين روش پزشكي را در كشور سامان داد، اينكه فقط منتظر امكانات و پول دولت براي كمك به نظام سلامت باشيم درست نيست، بلكه بايد نهادهاي مردمي را فعال كنيم.

وي گسترش چنين مؤسسات و اقدامات خيريه را موجب حل و فصل بخش بزرگي از معضلات نظام سلامت دانست و با اشاره به اينكه خود دكتر هاشمي به من افراد ديگري را براي وزارت معرفي مي­كرد، گفت: ولي من از ايشان خواستم كه اين مسئوليت را بپذيرد و با برنامه هاي دولت در اين بخش و همفكري ايشان با اين برنامه ها اميدوارم مشكلات نظام سلامت برطرف شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار