عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از برنامه‌ها و وزرا پیشنهادی دولت حمایت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی جعفری ایمن آبادی نماینده مردم رشت در صحن علنی امروز ( یکشنبه 21 مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کابینه پیشنهادی دولت یازدهم اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری نمادی از مردم سالاری و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بود چرا که  ملت در چارچوب قانون اساسی و تدابیر رهبری اراده جمعی خود را به شیوه دموکراتیک اعلام کردند.

وی افزود: بر تمامی مسئولان واجب است که حافظ رای مردم باشند و تلاش خود را برای پاسخگویی به مطالبات آنها به کار بگیرند و در مقابل قوه مجریه وظیفه دارد که تحت هدایت‌های رهبری وظایف سنگینی را که در قانون اساسی وجود دارد به مرحله انجام برساند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: حضور مردم در انتخابات  دارای آثار به جای ماندنی و مثبتی بوده و از این طریق به سوی بازسازی عمومی، نزدیک شدن روابط حاکمیت با مردم، تضمین اسلامیت نظام و جمهوریت، بازآفرینی امید و نشاط و ایجاد فرصت‌های اساسی برای حل معضلات ملی و چالش‌های بین‌المللی  گام های اساسی برداشته شده است.

نماینده موافق کلیات کابینه یازدهم با اشاره به تداوم مسیر کنونی بعد از انتخابات بیان داشت:احیای اخلاق و تجربه آرامش و همچنین دمیدن گفتمان جدید در جامعه و فراهم کردن نشاط سیاسی و زمینه برای تضارب آرا میان گروه ها فراهم  کرده که باید ادامه یابد.

ایمن آبادی افزود: تداوم چنین مسیری نیازمند بینشی درباره مضامین دولت و رئوس برنامه های است که دولت قصد پیگیری آن ها را طی 4 سال دارد.

وی در ادامه به مبانی و اهداف اولویت یازدهم اشاره و افزود: دیانت عقلانی و رحمانی، اعتدال گرایی،  به کارگیری خرد جمعی، محوریت منافع ملی، رعایت حقوق شهروندی، مبارزه با فساد، ارتقای زندگی شهروندان، به کارگیری ظرفیت نهاد دولت در تعامل با قوا، حمایت از نسل جوان، و تعامل سازنده در روابط بین الملل بر مبنای عزت ، حکمت و مصلحت که مورد تاکید نظام است از جمله اولویت های دولت یازدهم در اجرای برنامه ها است.

نماینده مردم رشت با اشاره به کمبود وقت در ارائه مطالب خود گفت: ای کاش دو ساعت و نیم وقت آقای روحانی به من داده می شد.

وی به مشکلات اقتصادی موجود در کشور اشاره و ابراز داشت: هدف نهایی  اقتصادی دولت یازدهم بهبود وضعیت رفاهی مردم و افزایش قدرت خرید و کاهش شکاف درآمدی و تورم، افزایش اشتغال و گسترش عدالت اقتصادی، تعامل سازنده با اقتصاد جهانی، اقتصاد مقاومتی ، کاهش نوسانات ارز، اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز، کنترل تورم در یک فرآیند تدریجی ،اجرای سیاست های پولی و بانکی به منظور کنترل تورم و همچنین استقلال بانک مرکزی  است که قطعاً چنین راهبردی برای رفع نابسامانی ها و حل مشکلات اقتصادی  کارساز خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه به اولویت های دولت یازدهم در حوزه اجتماعی اشاره و تصریح کرد: رویکرد مبتنی بر توسعه اجتماعی به عنوان اصلی ترین رویکرد این دولت به حساب می آید که اهداف مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی در آن در نظر گرفته شده و  فرآیند توسعه در ارتباط با ارزش های فرهنگی و زیست محیطی برنامه ریزی عملی، دسترسی بدون تبعیض به خدمات اجتماعی، توزیع عادلانه فرصت ها برای کسب درآمد در جامعه، از جمله برنامه هایی است که در حوزه اجتماعی دولت یازدهم مشاهده می شود.

ایمن آبادی در ادامه به قرائت اشعاری به نمایندگی از رحیم زارع  نماینده مردم خرم بین و آباده در صحن علنی مجلس در حمایت از دولت یازدهم پرداخت.

دولت عشق و امید و اعتدال و انعطاف
خط بطلان می کشد، بر واژه های اختلاف
حلقه مفقوده را لطف خدا اهدا نمود
رای ملت یوسف گمگشته را پیدا نمود

مردی از جنس فقاهت، مردی از روحانیت
 مردی از شعر ولایت، میهن اسلامیت
صحبت از کابینه ای دارد اصیل و ایده آل
دشمن افراط و تفریط و رفیق اعتدال
خالی از احساس ویرانگر،  پر از شوق و شعور
مرد تحکیم اصول و مرد اصلاح امور
سال ها در خط رهبر نردبازی تاخته
دشمنان و دوستان را یک به یک بشناخته
حضرت آقا اخیراً راه او را تایید کرده

از رئیس جمهور خوب و منتخب تمجید کرده
قول معروف رئیس جمهور هم، بشنیدنیست
گر کدورت  هست،گفتا غالباً بخشیدنی ست
باید این کابینه را فرصت فراهم ساختن
پا به پای این رئیس جمهور با هم تاختن
 تا می توان گرد کدورت را به دست باد داد
در ره شیرین  کمک باید بر این  فرهاد داد

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار