عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با کابینه پیشنهادی دولت یازدهم گفت: جناب آقای روحانی لباس روحانیت به تن داشته و مجتهد بودید اما دیپلماتی زیرک و باهوش نیز هستید و نیک می‌دانید که دکتر و یا سرهنگ‌بودن یا غیر‌سرهنگ‌بودن باعث پیروزی شما نشد بلکه اجتهاد و لباس دینی شما باعث اعتماد مردم شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عطا‌الله حکیمی نماینده مردم رودبار در صحن علنی امروز دوشنبه (21 مرداد ماه) در مخالفت با کابینه معرفی شده توسط رئیس‌جمهور گفت: این جانب به عنوان خدمتگذار ملت ایران در مجلس و همچنین به عنوان رئیس ستاد مردمی مرکزی و اصولگرای حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی و همچنین روند شکل‌گیری ستاد مردمی و اصولگرا و نیز آخرین وضعیت ستاد دکتر را به سمع و نظر شما می‌رسانم.

وی در ادامه بیان کرد: قابل ذکر است اینجانب همچنین بعنوان دبیرکل حزب وفاق ملی تنها حزب اصولگرای همراه با حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی صحبت می‌کنم، حزب وفاق ملی از دو سال قبل از طریق یکی از فرزندان انقلاب و امام (ره) برادر سه شهید و فرزند شهید با شرط دفاع ایشان از ارزش‌های انقلاب، امام(ره) و شهدا و ایثارگران و ولایت با ایشان پیمان بستیم.

حکیمی ادامه داد: از سال گذشته رسما شروع به یار‌گیری کرده و زمستان سال گذشته در نطق میان دستور از ایشان دفاع کردم. اسفند ماه رسما ستاد ما شکل گرفت و سفر‌های استانی و حضور در مناطق جنگی جنوب، دیدار با علما و ائمه محترم جمعه استان‌ها آغاز گشت اما متأسفانه از اردیبهشت ماه سال جاری به تدریج اصحاب فتنه در ستاد ایشان حضور یافته و ما رسما به آقای روحانی اعلام کردیم به عنوان اصولگرا نمی‌توانیم با آنها همکاری کنیم چرا که بعضا افتخار می‌کردند که در فتنه حضور داشتند.

نماینده رود‌بار در ادامه تصریح کرد: ستاد اصولگرای ما با نظر حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن روحانی و با رعایت کامل معیارهای ارزشی اصولگرایی را شکل داد و حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری توسط ملت سرافراز ایران شکل گرفت که جا دارد در اینجا خلق حماسه سیاسی را به مقام معظم رهبری و ملت رشید ایران اسلامی تبریک عرض کنم.

نماینده رودبار اظهار داشت: جناب آقای روحانی لباس روحانیت به تن داشته و مجتهد بودید اما دیپلماتی زیرک و باهوش نیز هستید و نیک می‌دانید که دکتر و یا سرهنگ‌بودن یا غیر‌سرهنگ‌بودن باعث پیروزی شما نشد بلکه اجتهاد و لباس دینی شما باعث اعتماد مردم شد، البته بعد از انتخابات متأسفانه درب ستاد شما بر روی اصولگرایان بسته شد و خبر‌های خوبی به گوش نرسیده و نمی‌رسد.

دبیرکل حزب وفاق ملی همچنین با استناد به سخنان آیت‌الله صدیقی بیان کرد: متأسفانه بعد از انتخابات افرادی در ستاد شما جمع شدند که از اصحاب فتنه بوده و در انتخابات نیز هیچ نقشی نداشته‌اند و حتی در هیچ کدام از سفرها همراه شما نبودند که تعدادی از این افراد از تئوریسین‌های ستاد فتنه 88 هستند.

وی با بیان این مطلب در اینجا سوالی از آقای روحانی دارم، گفت: فکر می‌کنم یادتان نرفته است بعد از طرح عدم‌صلاحیت شما چقدر نگران بودید و مرتب از طریق اصولگرایان و خانواده‌های معزز شهدا پیگیری می‌کردید؟ آیا جز این است که به درخواست خانواده‌های محترم شهدا، ایثارگران و اصولگرایان و دلسوزان نظام و انقلاب از مقام معظم رهبری و شورای محترم نگهبان با یک درجه تخفیف تأیید شدید حتی یک مرحله ای تمام شدن انتخابات را نیز مدیون مقام معظم رهبری، امام راحل، شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و شورای محترم نگهبان هستید.

وی در ادامه بیان کرد: من از طرف ستاد اصولگرایان حضرت عالی از عنایات مقام معظم رهبری و مساعدت اعضای محترم شورای نگهبان خصوصا حضرت آیت‌الله جنبی تشکر می‌کنم.

حکیمی ادامه داد: متأسفانه شما از ستاد اصولگرایان به صورت ستاد استیجاری در انتخابات استفاده کردید و به محض پیروزی فقط فضا را برای ورود اصحاب فتنه و افرادی که اصلا نقشی در انتخابات نداشتند باز‌گذاشتید و من نمی‌دانم چه مسیری انتخاب شده اما بدانید که فرزندان امام و مقام معظم رهبری هوشیار و بیدارند و اجازه نخواهند داد مجددا استکبار جهانی با دشمنان اسلام و انقلاب و ملت از طریق عوامل فتنه بر امورات این کشور حاکم شوند.

نماینده رودبار در ادامه بیان کرد: وقایعی را در عرصه انتخابات شاهد بودیم که باید به آن حق بدهید که نگران آینده دولت و آینده نظام باشم.
در یکی از این سفرها که به استان اصفهان داشتیم در پایان شب در یکی از هتل‌های اصفهان جلسه‌ای انتخابات به مدیریت آقایان نعمت‌زاده و بانک برگزار گردید. در این جلسه یکی از افراد فتنه به آقای روحانی گفت زمانی که شما دبیر شورای عالی امنیت ملی بودید آقای کروبی رئیس مجلس و آقای خاتمی رئیس‌جمهور بود، هیچ کاری نتوانستید انجام دهید الآن برای چه کاری آمده‌اید؟  متأسفانه آقای روحانی هیچ عکس‌العملی در تأیید یا رد سخنان آن فرد نداشت و یکی از فرزندان معزز شهدا با اعتراض جلسه را بهم زد و هشدار‌های لازم را به حضار داد.

دبیرکل حزب وفاق ملی اظهار داشت: جناب آقای روحانی ستاد اصولگرایان در مقابل زحماتی که برای رضای خدا کشید هیچ انتظار شخصی نداشته و ندارد اما بدانید انتظار ملی داریم و ما سربازان نظام و ولایت برای خشنودی قلب آقا امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و خانواده‌های معظم شهدا قطعا از منافع نظام و انقلاب دفاع خواهیم کرد و به هیچ احدی اجازه نخواهیم داد که کوچکترین هتک حرمتی به نظام، انقلاب، شهدا و ولایت داشته باشد.

وی ادامه داد: ما به تبعیت از امام راحل که فرمود من در بین شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نامحرمان و نا‌اهلان بیافتد در همه عرصه‌های دفاع از نظام و ولایت قاطعانه می‌ایستیم.

حکیمی بیان کرد: همکاران محترم همانطور که شنیده می‌شود و می‌بینید اکثریت غريب به اتفاق اعضای کابینه مدنظر آقای روحانی یا از اصحاب فتنه‌اند و یا تحصیل کردگان غربی، پس کجاست آن همه تعریف و تمجیدی که از دانشگاهیان و نخبگان داخلی می‌شد.

وی همچنین در بیان سخنانی در مورد کابینه اظهار داشت: ترکیب کابینه شامل اصلاح طلبان که بعضا از سرد‌مداران فتنه بوده‌اند و بعضا حزب اعتدال و توسعه تشکیل شده است سهم حزب اعتدال و توسعه شامل آقایان نعمت‌زاده، نوبخت، ترکان، بانک، نجفی، واعضی، نجفی، سلطانی‌فرد، هاشمی و به زودی فاطمه و یاسر هاشمی و تعداد دیگری که در راه هستند و  ادامه اضافه خواهند شد.

حکيمي ادامه داد: حزب اصلاح‌طلبان و کارگزاران شامل آقایان میلی‌منفرد، ربیعی، زنگنه، ظریف، آخوندی، طیب نیا، چیت‌چیان، و به نوعی آقای جنتی هم در این گروه جای می‌گیرند و اما آقایان حسین دهقان، پور‌محمدی، و رحمانی را هم می‌توان در گروه اصولگرایان تعریف کردآقایان نعمت‌زاده، نوبخت، ترکان، بانک، نجفی، واعضی، سلطانی فر، ربیعی، زنگنه، آخوندی، و تعداد بیشماری که از اعضای اصلی فتنه هستند و اگر افرادی هم در کابینه امروز معرفی نشده‌اند بعنوان معاون، مشاور، و در آینده در مسئولیت‌های بعدی معرفی خواهند شد البته در این میان مانند آقای ظریف از یک حالت استثنایی برخوردار است.

ایشان ضمن اینکه صددر‌صد غربی فکر می‌کند تحصیلاتشان نیز در آمریکا بوده و برای ملت عزیز ایران باید بگویند که پایان نامه فوق لیسانس و دکتری ایشان با چه کسی بوده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی، گفت: می‌خواهم از آقای روحانی بپرسم که چه خبر است چه فکری در سر‌دارید آیا نمی‌توانیم به راحتی نتیجه بگیریم که روحانی قبل از انتخابات که دائم در مناطق جنگی دیدار با علما و ائمه محترم جمعه و خانواده‌های معظم و معزز شهدا بود با روحانی بعد از انتخابات کاملا متفاوت و متمایز است، شما باید امروز به ملت ایران مقام معظم رهبری، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران بگویید که چرا رسما به دنبال احیای فتنه هستید؟ آیا به دنبال کودتای سفید هستید؟ آیا پیام امام راحل و صدها هزار شهید و جانباز و ایثارگر و خانواده معظم شهدا و ایثارگران را فراموش کرده‌اید آیا چون تحصیل کرده غرب و انگلیس هستید باید وعده و شعارهای خود را به راحتی تغییر داده و از طریق فروختن این همه ارزش‌های الهی به غرب چه جایگاهی را برای خود ایجاد کنید البته شاید پاسخی داشته باشید ولی عملا چینش کابینه و تیم دولت این خروجی را در‌برندارد و امیدوارم که هرچه سریعتر با هماهنگی بزرگان نظام و ملت تغییراتی را داشته کاملا در خط و مسیر نظام و ولایت حرکت کنید.

نماینده رودبار در ادامه بیان کرد: یادتان باشد که مردم شریف ایران شما را بعنوان 4 سال انتخاب کرده‌اند نه مادام‌العمر و به زودی این 4 سال سپری خواهد شد و همه ما خادم نظام و رهبری معظم انقلاب و ملت هستیم.

وی با بیان اینکه میانگین عمر مفید جامعه بالای 62 سال است اظهار داشت: با این دولت پیری که معرفی کرده‌اید اگر خدایی ناکرده با وضعیت فعلی تحریم برای تعدادی از آنها اتفاقی بیافتد تکلیف چیست؟ کابینه‌ای که باید جنب و جوش داشته باشد، شما در سفر‌های استانی مرتبا استفاده از دانشگاهیان و نخبگان را مطرح کردید ولی اکثریت غریب به اتفاق آقایان تحصیل کرده غرب، آمریکا و انگلیس هستند. شما صحبت از قانون مداری کردید، ولی در اولین قدم معاون شما نقض قانون کرد و دیوان عدالت ایراد گرفت.

حکیمی بیان کرد: نکته بعدی مراسم تحلیف است که در‌آن مهمانان شما عزیز و نیز خانواده‌های شهدا و جانبازانی که زحمت کشیده بودند دعوت نشدند، افرادی را دعوت کردید که حرف و حدیث داشتند در جلسه‌ای که خدمت آقای هاشمی بودیم ایشان شورای محترم نگهبان را ماشین امضای رهبری نامیدند و شما همان خانواده‌ها را دعوت کردید که در جلو بنشینند آیا آنان رجل سیاسی بودند آیا بهتر نبود خانواده شهدای هسته‌ای را دعوت می‌کردید البته در مورد آقای هاشمی هم تا زمانی که مقام معظم رهبری به ایشان احترام بگذارند احترام ایشان را حفظ خواهیم کرد ولی این بی‌حرمتی‌ها نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: این رفتار شما با کدام اصول اعتدال همخوانی دارد البته شما هم تأیید می‌فرمایید که این جانب و حزب ما از سال گذشته همراه شما بوده و خصوصا این جانب در اکثر سفرهای استانی همراه جناب عالی بوده‌ام و مدام که در مسیر انقلاب و امام حرکت کنید بازهم دفاع خواهیم کرد.

دبیرکل حزب وفاق ملی همچنین اظهار داشت: نکته دیگری که باید در کنار بحث فتنه به آن اشاره کنم این است که کابینه شما بوی امنیتی می‌دهد و تازه به دنبال احیا‌کردن برخی مسائلی هستید که تازه کشور از دست آنها راحت شده یعنی توسعه سیاسی با هدف تسلیم در مقابل غرب و سوال دیگر اینکه آیا در این کشور این همه دانشگاه و این همه جوان که جویای نام هستند و تحصیلات عالیه دارند بهتر نبود در کابینه از آنها استفاده می‌کردید.

حکيمي در ادامه افزود: در همین جلسه خوشبختانه شاهد بودیم زمانی که شما از دیپلماسی و سیاست خارجی بحث می‌کردید وزیر خارجه شما خواب بودند نکته دیگری که به زیبایی به آن اشاره کردید از آقای نعمت‌زاده با احترامی که برای ایشان قائلم باید ایشان را پدربزرگ صنعت بنامیم نه پدر صنعت.البته وزرایی که رأی می‌گیرند امیدوارم در منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند، ما بعنوان مسئول ستاد مردمی و دوستداران شما حمایت می‌کنیم و افرادی هم که رأی نمی‌آورند امیدوارم در بخش‌های خصوصی و یا سایر بخش‌ها بکار‌گیری شوند و در پست‌های کلیدی دیگر به کارگیری نشوند که به تنش‌ها دامن زده شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از همه افرادی که طی دو سال گذشته زحمت کشیدند صمیمانه سپاسگذاری کنم که البته نامه‌ای نیز تقدیم آقای رئیس‌جمهور نموده‌ایم و در خصوص ستادهای مردمی و حق‌الناس درخواست کرده‌ایم که تکلیفشان را روشن کنند.

حکیمی در پایان خاطرنشان کرد: این مجلس اصولگرا از هرگونه اقدامی که برای پیشرفت کشور، رفاه مردم عزیز و سربلندی ایران اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری و امام راحل انجام گیرد استقبال می‌کند و بنا به توصیه مقام معظم رهبری به آن عمل خواهیم کرد اما بدانید تا فرزندان امام و انقلاب و مقام معظم رهبری زنده‌اند اجازه نخواهیم داد فتنه دیگری برپا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دیپلمات ، باهوش ، زیرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار