رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: انتخاب حجت‌الاسلام پورمحمدي به عنوان وزير دادگستري طبق قانون اساسي صورت گرفته و هيچ گونه سهم خواهي از سوي رئيس قوه قضاييه در اين موضوع مطرح نبوده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگارانعلي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان نوبت صبح جلسه علني مجلس گفت: متاسفانه برخي از الفاظي كه از سوي نمايندگان در جلسه علني امروز به كار گرفته شد و توهين بود نبايد در مجلس مورد استفاده قرار مي‌گرفت.  
 
وي با بيان اين كه بنده برخي از آقايان را آزاد گذاشتم تا صحبت‌هايشان را مطرح كنند افزود: نبايد به افراد و شخصيت‌ها توهين شود و اين موضوع بايد از سوي نمايندگان رعايت شود.
 
رئيس مجلس شورا ي اسلامي با قرائت پيغام رئيس قوه قضاييه درباره موضوعي كه در مجلس مطرح شد تصريح كرد: يكي از نمايندگان موضوعي را درباره اين كه يك سهمي را رئيس قوه قضاييه، يكي را آقاي ناطق نوري در كابينه داشته‌اند مطرح كردند به ديگران كاري ندارم ولي رئيس قوه قضاييه در پيغامي گفتند كه اين حرف ناروابي است و طبق قانون اساسي وزير دادگستري بايد با پيشنهاد رئيس قوه قضاييه و هماهنگي با رئيس‌جمهور مشخص شود و اين موضوع را نمي‌توان سهيمه تلقي كرد بلكه تعيين كار است كه در قانون اساسي مشخص شده است.  
 
لاريجاني اظهار داشت: يكي از نمايندگان اين موضوع را مطرح كردند كه اولين تصميمي كه از سوي معاون اول رئيس‌جمهور گرفته شد خلاف قانون بود اما معاون اول رئيس‌جمهور در پيغامي اين موضوع را به صورت شفاف بيان كردند.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: تصميمي را كه معاون اول رئيس‌جمهور گرفته است رئيس ديوان عدالت اداري اعلام كرده‌اند كه اين مصوبه به دليل خلاف قانون بودن ملغي است اما منتها درباره اين مسئله هيئت ديوان عدالت اداري بايد نظر دهد لذا نظر رئيس ديوان عدالت اداري شخصي بوده است و معناي رد مصوبه معاون اول و بخش نامه ايشان تلقي نمي‌شود.  
 
وي خاطر نشان كرد: خواهشم از نمايندگان اين است كه از توهين به افراد و شخصيت‌ها پرهيز كنند.  

انتهاي پيام/
برچسب ها: رئیس ، مجلس ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار