مجله "آقبيور" ارمنستان ،‌ فرهنگ و ادبيات ايران را به مردم کشورش معرفي مي کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در طبقه سوم ساختماني قديمي درايروان پايتخت ارمنستان دفتر مجله ((آقبيور)) اين کشور ويژه کودکان و نوجوانان قرار دارد. 

يکي از اهداف اين مجله معرفي ادبيات، فرهنگ و تمدن  ايران به کودکان و نوجوانان ارمنستان است.

ماهنامه ((آقيبور)) بيش از نود سال عمر دارد که بعد از استقلال ارمنستان  و توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران بر اساس تصميم هيات تحريريه، هرچند وقت يک بار شماره هايي از آن به کشورمان اختصاص مي يابد.

در ويژه نامه هاي جمهوي اسلامي ايران آثاري از نويسندگان و شاعران ايراني، مقالاتي در باره تاريخ و فرهنگ ايران  و آثار و نقاشي هاي کودکان و نوجوانان کشورمان منتشر مي شوند. يکي از ويژه نامه هاي آقيبور به زندگي و آثار امام خيمني (ره) اختصاص دارد. 

ادوارد حق ورديان ، مترجم قرآن مجيد به زبان ارمني که  آثاري از شاعران و نويسندگان کشورمان را به زبان ارمني ترجمه کرده است به عنوان عضو هيات تحريريه  مجله نقش مهمي در انتشار  شماره هاي ويژه ايران دارد.

وي مي گويد هدف ما از معرفي فرهنگ و ادبيات ايراني اين است تا کودکان و نوجوانان ارمنستان با ارزش هاي والاي فرهنگ ايراني آشنا شوند و بر اساس اين ارزش ها تربيت شوند. 

هيات تحريريه نشريه ((آقبيور)) که در بسياري از مدارس ارمنستان به فروش مي رسد اميدوار است اين نشريه پلي باشد براي تحکيم  دوستي ملت هاي ايران و ارمنستان./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار