ارزش صادرات غیرنفتی گمرکات استان مرکزی در مقایسه با تیرماه سال گذشته 107 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک  گفت: طی ماه گذشته چهار هزار و 628 فقره اظهارنامه مربوط به صادرات غیرنفتی واصل شد.

میراشرفی رشد اظهارنامه‌ها را نسبت به مدت مشابه در سال قبل 128 درصد اعلام کرد و گفت: وزن خالص صادرات غیرنفتی استان بیش از 295 میلیون کیلوگرم بود که نسبت به تیرماه سال گذشته 186 درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص ارزش صادرات یاد شده عنوان کرد: ارزش صادرات غیرنفتی استان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 107 درصد رشد داشته است به نحوی که ارزش ریالی این صادرات شش هزار و 786 میلیارد ریال محاسبه شده است و ارزش ارزی آن نیز بیش از 274 میلیون دلار برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در یک ماهه گذشته سه هزار و 292 فقره اظهارنامه به وزن بیش از 120 میلیون کیلوگرم صادرات غیرنفتی در گمرک ساوه ثبت شده است، اضافه کرد: ارزش این مقدار صادرات هزار و 510 میلیارد ریال معادل شصت میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مقصد این صادرات را 28 کشور دنیا عنوان کرد و گفت: این صادرات شامل اقلامی مانند ماهیان زنده زینتی و لوازم آکواریوم، انواع شیشه آیینه، عسل، انواع لوله، کاشی وسرامیک و ... بوده است که از کشورهایی همچون آذربایجان، ارمنستان، ایتالیا، عمان، هند و ... صادر شده است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.