هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی رضوی، با تولید بیش از 128 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی بزرگ‌ترین هلدینگ کشاورزی در شرق کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، هلدینگ(شرکت مادر تخصصی) کشاورزی سازمان اقتصادی رضوی، جزء مدرن‌ترین و پربازده‌ترین هلدینگ‌های کشاورزی در شرق کشور است که ضمن توجه به تامین نیازمندی‌های شرکت‌های صنایع غذایی آستان قدس رضوی، تولیدکننده محصولات کشاورزی است.

این مجموعه با در اختیار داشتن بیش از 67 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، سالانه حدود 125 هزار تن انواع محصولات زراعی شامل گندم، جو، یونجه، چغندر قند، محصولات جالیزی، ذرت‌علوفه‌ای و ... و تولید بیش از 3 هزار و 500 تن محصولات باغی شامل انواع سیب، گلابی، آلو، پسته، زیتون و ... سهم عمده‌ای را در تامین غذای استان و کشور بر عهده دارد.

اين هلدينگ با بیش از 70 هزار هکتار در جنگل‌های استان‌های مازندران و گیلان، در عرصه فعالیت‌های جنگلداری سالانه 45 هزار متر مکعب فرآورده‌های چوبی تولید و عرضه بازار می‌کند.

این شرکت مادر تخصصی، متشکل از 10 شرکت در استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، سمنان و مازندران، شامل موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه، موسسه باغات قدس رضوی، کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان، کشاورزی رضوی، کشت و صنعت انابد، موقوفات چناران، کشت و صنعت اسفراین، کشت و صنعت سرخس، موقوفات سمنان و جنگل های قدس رضوی می‌باشد.

از ماموریت‌های اصلی این هلدینگ، به کارگیری کلیه منابع موقوفاتی وابسته به آستان قدس رضوی به منظور سودآوری مناسب و پایدار، حفظ و احیا اراضی موقوفه و هزینه کرد در راستای عمل به نیات واقفین که در زمینه‌های مختلف از جمله زراعت، باغبانی، جنگل‌داری، گوسفندداری و شیلات و آبزیان است./ب

برچسب ها: هلدینگ ، کشاورزی ، شرق ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.