مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از دستگیری یک قاچاقچی سابقه دار پرندگان نادر و کمیاب در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ محمد ممشلی با اعلام این خبر گفت: این قاچاقچی که " داراب – ف" نام دارد و اهل استان بوشهر ، مدت 16 سال تحت تعقیب بوده است و پرونده های مختلفی در زمینه صید پرندگان شکاری در دادگاه های استان گلستان دارد .
وی افزود: این قاچاقچی در یک عملیات مشترک توسط یگان حفاظت محیط زیست استان های گلستان و مازندران و همکاری پلیس آگاهی استان گلستان در منزلی در شهرستان بهشهر مازندران دستگیر و به همراه پرونده تنظیمی به مراجع قضایی تحویل شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این قاچاقچی یک همدست دیگر وی نیز دستگیر شد و از آنان دو بهله پرنده نادر و کمیاب شاهین و بالابان کشف شد.
ممشلی اظهار داشت: این قاچاقچی از متخلفان سابقه دار و صیاد غیرمجاز پرندگان نادر بوده که اقدام به شکار و فروش این پرندگان به عرب نشینان خلیج فارس می کند.
گفتنی است دشتهای شمال شهرستانهای بندر ترکمن ، مراوه تپه ، کلاله ، گنبد و آق قلا به دلیل وجود تپه ماهورهایی که برای لانه گزینی وتخم گذاری و جوجه آوری پرندگان شکاری مناسب هستند و مناطق دشتی استان نظیر نواحی کرند ، هوتن ، آی تمر ، صوفیکم ،گمیشان ،دشت سربازگمنام،نفتیجه ،سقرتپه ،نواحی دیوارتاریخی گرگان و غیره مورد توجه صیادان و قاچاقچیان بازهای شکاری می باشد که در همین راستا مامورین یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با کاربرد اصول حفاظتی و بررسی راههای ورودی به مناطق و برقراری گشتهای سیار امکان حفظ و حراست از این گونه را در استان فراهم می آورند .
     لازم به ذکر است بر اساس کنوانسیون بین المللی حفاظت از پرندگان شکاری که ایران نیز جزء این کنوانسیون       می باشد  و کشور ما نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری ، متعهد شده که از صید و قاچاق پرندگان جلوگیری نموده ودر حفاظت آنها بکوشد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.