کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت : ویتامین کا موجود درشقاقل، برای لخته شدن خون و رشد سلول‌ها مفید است و خطر بروز پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

نقشی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: پتاسیم همراه با اسید چرب امگا- 3 موجود در شقاقل انرژی بدن را افزایش می‌دهد ومانع از خستگی می شود.

وی افزود: شقاقل یا هویج وحشی منبع غنی از آنتی‌اکسیدان، ویتامین آ و فیبر است.

نقشی ادامه داد: ویتامین کا موجود در آن، برای لخته شدن خون و رشد سلول‌ها مفید است و خطر بروز پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از فواید ترکیبات موجود در شقاقل گفت و یادآور شد: ترکیبات ضدالتهابی موجود در آن، به بهبود التهاب برونشیت در بیماران آسمی کمک می‌کند.

وی هویج وحشی را گیاه دارویی مناسبی برای جلوگیری از بروز بیماری ای قلبی دانست و اظهار داشت: اسیدفولیک موجود در شقاقل ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد و مانع شکستگی استخوان بر اثر پوکی استخوان می‌شود.

نقشی با توصیه ای به بیماران کم خون تاکید کرد: فولات موجود در شقاقل مانع از بروز کم خونی شده و آن را گیاهی توانا برای برطرف شدن و درمان این بیماری می دانند. /ع

 

برچسب ها: کاهش ، پوکی ، استخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.