نماينده موافق کليات کابينه يازدهم گفت: مجلس بايد به راي پاک مردم جواب مثبت دهد، چرا که مردم با راي خود براي بار ديگر به نظام و ارزش هاي آن آري گفتند و شخصي را به عنوان رئيس جمهور انتخاب کردند که پايه هاي نظام را مستحکم تر کند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ احمد شوهاني نماينده مردم ايلام به عنوان نماينده موافق کليات کابينه يازدهم در صحن علني روز دوشنبه (21 مرداد) در مجلس شوراي اسلامي درباره واژه اعتدال به عنوان رويکرد اصلي دولت يازدهم اظهار داشت: اعتدال يکي از واژه هاي پربار در فرهنگ ديني، اجتماعي و سياسي ايرانيان به حساب مي‌آيد و همچنين از عبارات مهم قرآني که در ادبيات و زندگي مردم محسوب مي‌شود.

وي افزود: تکرار واژه اعتدال از سوي رئيس جمهور منتخب در فرآيند انتخابات تبديل به يک واژه ترمينيولوژي شد که به عنوان اصلي ترين راهبرد در عرصه داخلي و سياست خارجي کشور به حساب مي آيد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با بيان اينکه ادبيات تحريک آميز عامل جدي بسته شدن فرصت هاي تاريخي کشور است، گفت: اين در حاليست که ادبيات اعتدالي به عنوان عامل اصلي در ايجاد اميد، همبستگي و همزيستي مسالمت آميز محسوب مي شود.

وي ادامه داد: آرمان اصلي رئيس جمهور که به عنوان رفتار مدني احزاب و نخبگان سياسي قرار گرفته، نويد بهروزي را براي همگان به ارمغان مي آورد.

شوهاني با اشاره به تحقق حماسه سياسي در کشور گفت: اعمال تحريم ها و تهديدها و فشارهاي اقتصادي از سوي دشمن به عنوان مانعي براي حضور مردم در عرصه انتخابات نشد و مردم براي بار ديگر با حضور پرشور خود به فرمايشات رهبري لبيک گفتند.

نماينده موافق کليات کابينه يازدهم تصريح کرد: همه مسئولان و نمايندگان مجلس بايد در راستاي وفاق ملي و همگرايي و فرمايشات رهبري با تلاش مضاعف دولت يازدهم را در حل مشکلات جاري ياري رسانند.

شوهاني با اشاره به آسيب هاي موجود در کشور که از افراط و تفريط نشات گرفته، گفت: مجلس بايد با دادن راي اعتماد نمايندگان رويه حل مشکلات در کشور را تسهيل و تسريع نمايد و بايد دولتي را که منتخب اکثريت مردم بوده را در امور ياري رسانيم تا از راي مردم عقب نمانيم.

وي به ويژگي هاي شخصيت رئيس جمهور منتخب يازدهم پرداخت و افزود: حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني از چهره هاي انقلابي و معتدل بوده و سعي در حفظ مشي اعتدالي را در طول فعاليت خود داشته و وزراي پيشنهادي وي نمونه بارزي از مشي اعتدالي است.

عضو کميسيون امنيت ملي با بيان اينکه نگاه اعتدالي هيچ منافاتي با نگاه انقلابي گري، اصولگرايي و اصلاح طلبي ندارد، خاطرنشان کرد: پذيرفتن چنين مسئوليت سنگيني از سوي رئيس جمهور منتخب به عنوان يکي از طرفداران مکتب فکري بنيانگذار انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري قابل ذکر است، لذا بايد همه بايد به کابينه پيشنهادي وي اعتماد کنيم، چرا که مردم نظاره گر اعمال و رفتار ما هستند.

شوهاني ادامه داد: توجه به اخلاق اسلامي، اعتدال گرايي، فراجناحي بودن و کارآمدي و سابقه خدمت در کابينه کاملا ملموس است.

نماينده موافق کليات کابينه يازدهم، در ادامه به ارائه ويژگي هاي کابينه پيشنهادي پرداخت و گفت: سوابق علمي_ دانشگاهي، تخصصي، اشراف بر حوزه هاي مسئوليتي از سوي وزراي پيشنهادي، تجربه وزرا از جمله ويژگي هاي مثبت قابل ذکري است که در کابينه يازدهم به چشم مي آيد.

وي ادامه داد: سوابق اجرايي و خدمت از سوي وزراي پيشنهادي از ديگر ويژگي هاي قابل توجهي است که در کابينه مشاهده مي شود که قادر به حل مشکلات کنوني کشور در عرصه داخلي و بين المللي خواهد بود.

شوهاني ابراز داشت: تجميع علم و تجربه به عنوان نقطه قوت اين کابينه به حساب مي آيد، چرا که بعد از اخذ راي اعتماد از سوي نمايندگان مجلس ديگر نيازمند کسب تجربه نيستند و قطعا در بخش اجرايي از نيروي جوان و کارآمد در بخش هاي مختلف استفاده خواهد شد.

عضو کميسيون امنيت ملي در پايان خاطرنشان کرد: افراد معرفي شده عموما از شخصيت هاي معتدل سياسي و لايق در جناح هاي مختلف سياسي به حساب مي آيند که با مشي اعتدالي رئيس جمهور سازگار است.

شوهاني خاطرنشان كرد: مجلس بايد به راي پاک مردم جواب مثبت دهد، چرا که مردم با راي خود براي بار ديگر به نظام و ارزش هاي آن آري گفتند و شخصي را به عنوان رئيس جمهور انتخاب کردند که پايه هاي نظام را مستحکم تر کند.

صحبت‌های موافقان کلیات کابینه + صوت

انتهاي پيام/
برچسب ها: نماینده ، موافق ، کابینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار