کاراته کاي وزن منهای 75 کیلوگرم ایران گفت: از روز نخستی که وارد اردوی تیم ملی شده ام به مدال طلای قهرمانی آسیا فکر می کردم.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ "سعید حسنی پور" در روز پنجم اسفندماه سال 1366 در رشت چشم به جهان گشود و همراه با برادرش (وحید) کاراته را از سال 74 در باشگاه الکتریک رشت زیر نظر "حسین نویدی" آغاز کرد.

وی که کاراته را با سبک شوتوکان SKI آغاز کرده است، 5 سال در باشگاه الکتریک فعالیت کرد و سپس برای حضوری فعال در دنیای قهرمانی به باشگاه یادگار امام رفت تا زیر نظر "مسعود رهنما" کار کند.
حسنی پور نخستین مدال رسمی بین المللی خود را سال 1384 در ترکیه کسب کرد و در این پیکارهای بین المللی به نشان طلا رسید.

وی در گفت وگویی درخصوص شرایط خود گفت:از اسفندماه سال گذشته به همراه دیگر کاراته کاها در اردو حضور داریم و تمرینات سخت و فشرده ای را پشت سرگذاشتیم و حتی در برخی روزها 3 جلسه تمرین داشتیم و گمان می برم نفرات تیم ملی هم اکنون در شرایط خوبی هستند.

حسنی پور ادامه داد: تمامی نفرات تلاش خود را برای رسیدن به شرایط ایده آل انجام می دهند و در این بین ذبیح الله پورشیب، مهدی سلطانی، حسین سمندر و برادرم وحید آماده تر نشان داده اند.

وی در مورد حریفان خود در وزن منهای 75 کیلوگرم عنوان کرد: همه حریفان دارای سطح فنی ایده آل و قابل احترام هستند و هم اکنون "بهمن عسگری" و "رضا بهرام پور" رقیبانم هستند و در مراحل نخست نیز با حسین بیگی، داوودآبادی و شفاهی رقابت کردم.

کومیته کا وزن منهای 75 کیلوگرم با اشاره به انگیزه بالای خود در اردوها گفت: هر شکستی سرآغازی برای موفقیت است. سال گذشته برای حضور در غرب آسیا انتخاب شده اما اعزام نشدم و برای حضور در دانشجویان جهان نیز روادیدم صادر نشد. مسابقات جهانی را نیز با شکست در انتخابی از دست دادم.

وی تاکید کرد: از همان زمان با خودم عهده کردم تا امسال حقم را بگیرم. با زحماتی که کشیدم خودم را به تیم ملی رسانده و برای موفقیت در بازی های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا انگیزه بالایی دارم و می خواهم جواب اعتماد کادر فنی و مسوولان فدراسیون را بدهم.

حسنی پور درمورد حضورش درمسابقات بین المللی ژاپن، عنوان کرد: همراه با سعید احمدی و مهدی سلطانی با تیمی که هدایت آن برعهده "احمد صافی" است راهی ژاپن می شویم و باید از ایشان تشکر کنم که امکان حضور ما را فراهم کرد.

قهرمان امیدهای جهان گفت: امسال سیستم جدیدی در اردوهای تیم ملی به کار گرفته می شود و رهنما، هروی، جعفری و روحانی زحمات زیادی برای آماده سازی نفرات متحمل شده اند و مهدی جعفری نیز با کلاس های تئوری خود کمک شایانی به نفرات دارد.

وی در پایان عنوان کرد: یقین دارم کاراته ایران می تواند در مسابقات آسیایی امارات به عنوان نخست دست یابد.

*در زیر نگاهی به بخشی از مدال های "سعید حسنی پور" می اندازیم:

- سال 2005/ مدال طلای جوانان جهان در قبرس
- سال 2006/ مدال برنز امیدهای آسیا در سنگاپور
- سال 2007 / نقره امیدهای جهان در ترکیه
- سال 2008 / مدال طلای انفرادی و طلای تیمی قهرمانی امیدهای آسیا در مالزی
- سال 2011 / مدال نقره لیگ جهانی در فرانسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار