وزیر جنگ سابق رژیم‌صهیونیستی می‌گوید همچنان همه گزینه‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران روی میز است و اسرائیل مصمم است از هسته‌ای شدن ایران جلوگیری کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،، «ایهود باراک» وزیر جنگ سابق رژیم‌صهیونیستی می‌گوید اسرائیل به آنچه می‌گوید اعتقاد دارد و واقعا همه گزینه‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران روی میز است.

باراک که با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که چرا مقامات اسرائیلی سال‌هاست که از حمله به ایران و جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران صحبت می‌کنند، گفت: ما همه از ادبیاتی مشابه استفاده می‌کنیم. همه ما این را می‌گوییم که همه گزینه‌ها روی میز است و ما به جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران، مصمم هستیم. ما به این موضوع اعتقاد داریم.

این مقام سابق کابینه رژیم‌صهیونیستی در مورد تعلیق غنی‌سازی در ایران در سال‌های 2003 تا 2005 هم گفت این اقدامی بود که تحت فشار تهدید نظامی صورت گرفت و «این تنها چیزی بود که آن‌ها را متقاعد به این کار کرد. زمانی که می‌گوییم مصمم هستیم راه ایران را سد کنیم، عمدا چنین می‌گوئیم.

وی افزود: اگر تصمیم گرفته‌اید به مذاکرات مقداری زمان بدهید، این کار را بکنید. اما یک جدول زمانی نیز برای آن تعیین کنید... ایرانی‌ها باید بدانند که از آن‌ها انتظار می‌رود به برنامه نظامی هسته‌ای یا هر چیز دیگر پایان دهند.

باراک در پایان این مصاحبه بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل به آنچه که می‌گوید عمل می‌کند و به ایران اجازه نخواهد داد که به یک کشور هسته‌ای بدل شود.

روزنامه «هاآرتص» روز گذشته با اشاره به در اقلیت قرار گرفتن مواضع جنگ‌طلبانه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی با روی کار آمدن دولت جدید در ایران، نوشت که قدرت‌های جهانی دستکم تا پایان مذاکرات هسته‌ای به هیچ‌وجه به اسرائیل اجازه نخواهند داد که به حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران دست به بزند.
برچسب ها: باراک ، گزینه ، هسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.