بيست و هفتمين دوره مسابقات بسکتبال جام ملت هاي آسيا 2013 و انتخابي مسابقات جهاني اسپانيا با قهرماني مقتدرانه دلاور مردان تيم ملي بسکتبال ايران خاتمه يافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، " حامد سهراب نژاد " و " سامان ويسي " ملي پوشان باسابقه و پر افتخار اهل شهرستان سنندج به عنوان نمايندگان استان کردستان در اين مسابقات حضور داشتند و افتخار زرين ديگري را کسب کردند .
اين مسابقات به ميزباني کشور فيليپين برگزار گرديد و تيم ملي ايران در مرحله اين رقابت ها ابتدا 115 بر 25 مالزي را در هم کوبيد . سپس در مقابل کره جنوبي با حساب 76 بر 65 پيروز شد و در ديدار آخر در مرحله مقدماتي با نتيجه 70 بر 51 چين ( قهرمان دوره قبل و 13 دوره جام ملت هاي آسيا ) را مغلوب توانمندي هاي بازيکنان شايسته خود کرد .
در دور دوم اين مسابقات بازيکنان تيم ملي کشور مان ابتدا با نتيجه 102 بر 58 هند را شکست داد . در ديدار دوم اين مرحله 75 بر 56 بحرين را شکست داد و با برتري 85 بر 53 در مقابل قزاقستان راهي مرحله نيمه نهايي اين مسابقات شد .
در ديدار نيمه نهايي تيم ملي بسکتبال ايران با نتيجه 94 بر 50 اردن را در هم کوبيد و شکست سنگيني را بر اين تيم وارد ساخت و با مسجل کردن صعود به رقابت هاي جهاني پاي به ديدار فينال اين مسابقات گذاشت .
در ديدار پاياني تيم ملي ايران به مصاف تيم ملي فيليپين ميزبان مسابقات رفت و با نتيجه 85 بر 71 اين تيم را هم مغلوب ساخت و با 9 پيروي متوالي مقتدرانه به سومين عنوان قهرماني خود در مسابقات جام ملت هاي آسيا دست يافت .
ملي پوشان بسکتبال ايران در سال هاي 2007 و 2009 نيز عنوان قهرماني اين مسابقات را به دست آورده بود  .
گفتني است :تيم هاي ايران ، فيليپين و کره جنوبي به عنوان نمايندگان آسيا به مسابقات قهرماني جهان در اسپانيا صعود کردند./ب
برچسب ها: بسکتبال ، اقتدار ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.