به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، رقابت میان شرکت‌های اپل و سامسونگ در فروش گوشی‌های هوشمند که تحت تاثیر تصمیم جدید دولت امریکا قرار گفته باعث افزايش تنش ميان دو کشور شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از يورونيوز، دولت کره جنوبی درباره تصمیم اوباما در خصوص لغو ممنوعیت فروش برخی محصولات شرکت اپل در بازارهای امریکا اظهار نگرانی کرد.

این تصمیم آمریکا که تضمین کننده فروش برخی محصولات قدیمی‌تر "آیپد" و "آیفون" در این کشور خواهد بود برای شرکت سامسونگ گران تمام می‌شود.

گوشی‌های هوشمند در بازار امریکا در ماه آوریل سال 2013، 39.2 درصد از بازار را در اختیار داشت در حالی که گوشی‌های سامسونگ 22 درصد از بازار را کنترل می‌کرد.

از زمان اعلام این تصمیم شاخص سهام شرکت سامسونگ با 0.9 درصد افت مواجه شده است.

جاناتان فرو تحلیلگر اقتصادی موسسه بلومبرگ در خصوص اقدامات حمایت گرایانه امریکا و نارضایتی کره جنوبی گفت: این نوع اختلاف‌ها همیشه وجود داشته است. نکته جدید تازه ترین تصمیم درباره مالکیت معنوی و حق ثبت اختراعات است که در دادگاه ها دنبال می شد.

بنابر این به نظر می‌رسد جنگ تجاری بین سامسونگ و اپل ادامه یابد اما در سطح دیپلماتیک در حال حاضر تنش بین سئول و واشنگتن وجود ندارد اما در سطح شرکت‌های بازرگانی، جو حاکم میان سرمایه گذاران از تدام این وضع ادامه دارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اختلاف ، امریکا ، کره ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار