شناخت و آگاهي از وضعيت بازار هدف تاثير بسزايي در رشد صادرات خواهد داشت به طوريکه بدون اين شناخت تنها بازار داخل بلکه بازار خارج را نيز از دست مي‌دهيم.

شرفي عضو اتاق بازرگاني شيراز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: فعالين اقتصادي کشورمان در مذاکرات تجاري بيشتر به صورت سنتي عمل مي‌کنند.

وي ادامه داد: مذاکرات سنتي عدم موفقيت در عرصه بين المللي را به دنبال خواهد داشت اين فعال اقتصادي اظهار داشت: حرکت علمي و حساب شده در صادرات محصولات به ديکر کشورها از عوامل مهم وتاثيرگذار در رشد اقتصادي است.

وي افزود: شناخت بازار و آگاهي از خواستگاه يک کشور در خصوص محصولات مختلف نشان از صادرات موفق است.

شرفي اظهار داشت: تحقيقات بازاريابي از ديگر عوامل تاثيرگذار در حضور قدرتمند در بازارهاي رقابتي است.

وي ادامه داد: واحدهاي توليدي نسبت به شناخت بازار داخلي نيز چندان با اهميت گام برنمي دارند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: عدم شناخت بازار نتيجه اي جز واگذار کردن بازار داخلي و ناموفق بودن در بازار خارجي را به دنبال نخواهد داشت.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بازار ، شناخت ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار