در هر دو گروه تشكيل شده توجه ويژه اي به بحث آموزش و اطلاع رساني شده است و نكته ي مهم اين است در بحث آموزش بايد تمامي مباحث به صورت آگاهانه باشد.

دكتر سنگي، مدير كل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص سياست وزارت بهداشت براي كنترل و سلامت جمعيت از تهيه يك نسخه ي واحد براي كشور از منظر سلامت خبر داد و گفت: مباحثي كه در وزارت بهداشت مطرح مي شود بيشتر به سلامت جمعيت مي پردازد و در همين راستا براي تهيه يك نسخه ي جامع بايد جمعيت شناسان كشور و صاحب توان نظر خود را اعلام كنند.

وي اظهار داشت: سلامت گروهي كه لازم است براي آينده ي كشور مد نظر قرار بگيرند و سياست ها براساس آنها تدوين شود به عهده وزارت بهداشت است و در اين خصوص استانها و شهرستانها را به دو گروه الف و ب تقسيم بندي كرده ايم.

وي تصريح كرد: شهرستانهاي گروه الف، شهرستانهايي هستند كه نرخ باروري در آنها در حد جايگزين يا پايين تر است و شهرستانهاي گروه ب، شهرستانهايي هستند كه نرخ باروري در آنها بالاتر از حد نرخ باروري كلي است.

وي در ادامه افزود: تمام برنامه هاي آموزشي، تشويقي و اقداماتي كه در خصوص سياست هاي جديد جمعيتي كشور وجود دارد مبتني بر فرزند آوري مناسب و آگاهي بخشيدن به خانواده ها و پيشگيري از بارداري هاي پر خطر را براي شهرستانهاي گروه الف در نظر گرفته ايم، همچنين در شهرستانهاي گروه ب نيز، بيشتر مباحث آموزشي و مباحث اطلاع رساني و آگاهي خانواده ها از پيشگيري از بارداري هاي ناخواسته و مشكلاتي كه بدليل عدم اطلاع از بارداري گريبانگير ما در خانواده خواهد شد.

وي با بيان اينكه در هر دو گروه توجه ويژه اي به بحث آموزش و اطلاع رساني شده است گفت: آنچه حائز اهميت است اين است كه در بحث اطلاع رساني و آموزش الزاما تمامي مباحث بايد به صورت آگاهانه و آزادانه و مسئولانه باشد .

به گفته ي اين مقام مسئول: اختيار تعداد فرزند آوري بر عهده خانواده است اما اطلاع رساني در اين زمينه بر عهده ي وزارت بهداشت است و تمامي همكاران بايد اطلاعات لازم را به خانواده ها بدهند و از بارداري هاي پر خطر و ناخواسته تا جايي كه امكان دارد پيشگيري شود./ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.