ساخت و ارايه عينك طبي جزو شرح وظايف رشته اپتومتريسي است كه واحدهاي درسي آن را گذرانده اند ولي رشته هاي غيرمرتبط و گاهي به صورت تجربي در اين امر دخالت مي كنند.

سيد رفيع حسيني عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران افزود: جاي مقطع دكترا در رشته اپتومتري خالي بود و افراد براي ادامه تحصيل به خارج از كشور مي‌رفتند و با سياست هاي وزارت بهداشت و چشم انداز بيست ساله علمي كشور مقطع دكترا نيز مصوب شده است كه در مهر سال جاري دانشجو پذيرش مي شود.

وي گفت: همپوشاني كه رشته اپتومتري با برخي رشته ها دارد ما را در بحث كاري دچار مشكل كرده است، يكي ديگر از اين هم پوشاني ها با صنوف عينك سازان است، افرادي كه به صورت تجربي ساخت عينك طبي را آموزش ديده اند كه نياز به تحصيلات در رشته اپتومتري دارد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان عنوان كرد: يكي از اقداماتي كه در اين راستا مي‌توان انجام داد اين است كه رشته هايي كه در راستاي يكديگر هستند حذف شوند و يا اينكه فيلدكاري آنها مشخص شود  مثلا رشته هاي اپتيك بايد وارد تجهيزات اپتيكي شوند نه اينكه در ساخت و ارايه عينك طب دخالت كنند.

وي خاطر نشان كرد: در رشته اپتومتري ساخت و ارايه عينك طبي جزو شرح وظايف اپيتومتريست ها است كه واحدهاي نظري و عملي آن را گذرانده اند.

برچسب ها: عینک ، رشته ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Singapore
سعدی
۱۹:۲۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۲
شماره. چشمم .-29است هزیه. ساخت ان چقدره مادرمنطقه محروم هستیم
آخرین اخبار