وزير آموزش و پرورش ، رشد انسان را در سايه تمسك به قرآن و اهل بيت (عليه السلام ) امكان پذير دانست

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،دكتر حميد رضا حاجي بابايي صبح امروز در ششمين  جلسه مديران كل آموزش و پرورش استان هاي كشور و اعضاي شوراي معاونين اين وزارتخانه در اردوگاه شهيد باهنر با اشاره به اين مطلب كه عبادات در صورتي كه از آموزه هاي  پيامبر و اهل بيت ايشان ( عليه اسلام ) عبور كند ، قابل قبول است ، گفت : ويژگي هر عبادتي در خداگونه بودن و در ادامه آن پيا مبر گونه بودن و امام گونه بودن آن است.
وي با اشاره به قنوت نماز عيد فطر افزود : از اين دعا پس از ذكر جايگاه و عظمت الهي از خداوند مي خواهيم خيراتي كه شامل پيام پيامبر و خاندان ايشان (عليه السلام ) شده است به ما عطا كند و به موازات آن ما را از تمام اعمال و آثار سوء كه آنان را از آن خارج ساخته است ، خارج سازد.
وزير آموزش و پرورش ، روز ه را يك برنامه مدون تربيتي ذكر و تصريح كرد : انسان در طول يك ماه روزه داري ، به تمرين صفاتي مي پردازد كه هرقدر اين صفات بيشتر تقويت شود ، انسان به خدا نزديك تر خواهد شد.
وي به اين عبارت كه انسان در ماه مبارك رمضان نزديكي بيشتري به خداوند متعال در وجود خود حس مي كند، با اشاره به حديثي از امام علي (عليه السلام) ادامه داد : قيمت و ارزش هر انساني به اندازه كارهاي نيكي است كه انجام مي دهد. كه اين حديث در راستاي فرمايش گهربار قرآن كريم يعني عبارت " ليس للانسان الا ما سعي " مي باشد، بنابراين قيمت هر عملي بستگي به ميزان نزديكي انسان به خدا ، پيامبر و امام دارد.
وزير آموزش و پرورش در پايان متذكر شد :همه ما موظفيم امور نظام را با تنظيم برنامه ها به سمت جلو هدايت كنيم تا كوچكترين خدشه اي به اصل نظام وارد نشود.
دكتر حاجي بابايي با اشاره به معناي تربيت در نگاه اسلامي خاطر نشان كرد : تربيت به معناي ميزان برنامه ها ، كارها و فرآيند ي است كه انسان را به مسيري هدايت مي كند كه انتهاي آن خداوند يا حيات طيبه است.
وي ادامه داد: گاه ممكن است عبادت انسان را به جاي آن كه به جلو هدايت كند موجب پسرفت  انسان شود ، به همين دليل قرآن از كلمه رشد در مقابل غي استفاده مي كند و در بيان آن مي فرمايد ؛ عملي كه انسان را به خدا نزديك كند ، رشد و در غير اينصورت حتي با ظاهر عبادت غي محسوب مي شود.
وزير آموزش و پرورش با اعلام اين مطلب كه همه وظيفه داريم تلاش كنيم ، گفت : قيمت ما و شما وابسته به زحماتي است كه براي نظام تعليم و تربيت و رشد خود و ديگران متحمل مي شويم.
وي اظهار اميدواري كرد كه انشاء الله پاكي و صداقتي كه در ماه رمضان كسب شده تا رمضان سال بعد ادامه يابد ، گفت : عصاره تربيت در الهي بودن آن است.
وزير آموزش و پرورش خواب را مرگ موقت خواند و يادآور شد : تفاوت مرگ و خواب در اين است كه جان انسان پس از خواب به بدن باز مي گردد اما در مرگ اين امر اتفاق نمي افتد.
 
برچسب ها: آموزش ، پرورش ، انسان ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار