کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، همچنان به دنبال اجرای طرح پیشنهادی خود در زمینه مهاجرت به نرم‌افزارهای بومی و متن‌باز است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، به موجب مصوبه توسعه، تولید و کاربرد نرم‌افزارهای بومی که از سوي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شد، دستگاه‌های اجرایی کشور باید ظرف یک سال آینده، تمامی نرم‌افزارهای پایه درسامانه‌های فعال روی سرورهای خود را با نرم‌افزارهای بومی جایگزین کنند.

درمردادماه 91، کميسيون نرم‌افزار سازمان نظام صنفي رايانه‌اي تهران با مشارکت نمايندگان سازمان فناوري اطلاعات کشور، کارگروهي تشکيل داد تا ابعاد اين مهاجرت را بررسي کند.

رئیس کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با اشاره به تشکیل این کارگروه گفت: اين کارگروه مشترک، بنابه تقاضای سازمان فناوری اطلاعات و با ترکیبی متشکل از برخی اعضای کميسيون نرم‌افزار سازمان نظام صنفي رايانه‌اي تهران و سازمان یادشده، تشکیل شد و هدف از آن این بود که نظرات شرکت‌های نرم‌افزاری فعال در بخش خصوصی، در روند سياست‌گذاري مهاجرت به سمت نرم‌افزارهاي بومي و متن‌باز اخذ شده و دراجرای این فرآیند اثرگذار باشد.»

رضا کرمی افزود:آذرماه سال پيش، اين کارگروه موفق شد طرح نهايي بررسي ابعاد مهاجرت را به سازمان فناوري اطلاعات ارائه کند و این طرح اجرایی همچنان در سازمان فناوری اطلاعات درحال بررسی است.

کرمی با اشاره به اینکه سازمان فناوری اطلاعات هنوز نظرات خود در زمینه بررسی این طرح کارشناسی را اعلام نکرده، گفت: با وجود پیگیری‌های کمیسیون نرم‌افزار، سازمان فناوری اطلاعات هنوز پاسخ خود در زمینه بررسی این طرح را اعلام نکرده است.

 وی ادامه داد: درواقع کميسيون نرم‌افزار ، به دنبال تلاش برای روشن شدن ابهامات و سوالات طرح است. به همین دلیل هم طرح اجرایی مشخصی برای مطالعه اثرات و سازوکارهای اجرایی مهاجرت به متن‌باز از سوی کمیسیون تهیه و اسفندماه سال گذشته به سازمان فناوری اطلاعات ارائه شد.

برچسب ها: نرم افزار ، متن باز ، بومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار