مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه دفاعی، صبح امروز با حضور رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنيتی باشگاه خبرنگاران، مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه دفاعی، صبح امروز به همت اداره عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور "حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم" رئیس اداره عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش، "حجت‌الاسلام واحدی" معاون فرهنگی و تبلیغات ارتش، "امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی" جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات ارتش در مجموعه فرهنگی شهید سپهبد قرنی برگزار شد.

در این مراسم، برخی اصحاب رسانه به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در خصوص نحوه تعامل ارتش و جامعه خبری پرداختند.

 

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم پس از استماع  نظرات مطروحه، طی سخنانی با درود به ارواح طیبه شهدای رسانه اظهار داشت: ستاد کل نیروهای مسلح آئین‌نامه‌ای درباره اخبار نحوه انعکاس اخبار حوزه دفاعی دارد که همه ما موظف به رعایت آن هستیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: در ارتش توانمندی‌هایی وجود دارد که می‌توان از این توانمندی‌ها استفاده و خبرهای آن‌ها را منعکس کرد.

آل هاشم ادامه داد: فرزندان کارکنان ارتش، فرزندان شهدای ارتشی، پزشکان ارتشی، شعرا و نویسندگان ارتش از جمله ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش‌های متعدد نیروهای مسلح کشور اظهار داشت: هرچند رزمایش نوعی تمرین نظامی است، اما آنچه که در این رزمایش‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد نحوه انعکاس اخبار آن‌ها است تا دشمنان و دوستان ملت ایران از این رزمایش‌ها پیام‌هایی را دریافت کنند.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: این رزمایش‌ها در زمینه بازدارندگی، کاربرد ویژه‌ای دارند که این امر در گرو انعکاس مطلوب اخبار رزمایش در رسانه‌هاست.

آل هاشم در پایان سخنان خود بر استفاده از تیم مشاوره خبری در ارتش تاکید کرد.

 

در ابتدای این مراسم نیز "حجت‌الاسلام واحدی" معاون فرهنگی و تبلیغات ارتش طی سخنانی با تبریک روز خبرنگار و عید فطر، بازدارندگی را سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران خواند و تلاش‌های خبرنگاران را در این زمینه مؤثر دانست.

وی تصریح کرد: اگر ارتش، سپاه و نیروهای مسلح وظیفه دارند خود را در اوج آمادگی نگه دارند این امر تنها 50 درصد از بازدارندگی است و 50 درصد دیگر نقش رسانه‌هاست که خبر این بازدارندگی نیروهای مسلح را به نحو احسن منعکس کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه اگر حضرت زینب(س) و امام زین‌العابدین(ع) نبودند تا اخبار حادثه تلخ عاشورا را منعکس کنند کسی از کربلا و عاشورا خبردار نمی‌شد، تاکید کرد: نقش خبرنگاران کمتر از جهاد نیست.

واحدی انعکاس میزان آمادگی نیروهای مسلح توسط جامعه خبری را باعث امیدواری دوستان و رعب دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگارانی که با ارتش همکاری کردند انصافاً کم نگذاشتند و از آن‌ها در عرصه‌های مکتوب، تصویری و ... تقدیر ویژه می‌کنم.

وی تصریح  کرد: خبرنگاران ما با وجود اختناق و سانسورهایی که نظام امپراطوری خبری صهیونیسم ایجاد کرده است توانستند حرف ارتش را به دنیا برسانند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: مراسم ، تجلیل ، خبرنگار ، دفاعی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار