گرم شدن زمين به دليل توليد گازهاي گلخانه اي از سوخت هاي فسيلي است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا ، توليد گازهاي گلخانه اي از سوخت هاي فسيلي مي تواند به گرم شدن کره زمين بيانجامد.

براساس اين گزارش، توليد گازهاي گلخانه اي مي تواند در آينده به گرم شدن زمين بسيار طولاني تر و بدتر از آنچه شما تصور مي کنيد،  منجر شود.

اين مطالعه توسط ريچارد زيبي، از دانشگاه هاوايي، انجام شده و در مجله آمريکايي آکادمي علوم، PNAS منتشر شده است .

محققان، با محاسبه زمان تغييرات آب و هوايي و زمين شناسي که در گذشته اتفاق افتاده به منظور آماده سازي پيش بيني آب و هوا در آينده استفاده مي کنند .

انسان همچنان به اضافه کردن مقدار زيادي از گازهاي گلخانه اي از جمله دي اکسيد کربن (CO2) ادامه مي دهد که اين گازهاي گلخانه اي اصلي منشاء انساني دارند.

در طول 250 سال گذشته، با فعاليت هاي انساني مانند سوختن مواد فسيلي، غلظت CO2 در اتمسفر در مقايسه با سطح قبل از صنعتي شدن بيش از 40 درصد افزايش يافته است .

اين افزايش در حال حاضر حدود 280 قسمت در ميليون (پي پي ام ) در ماه مه 2013، غلظت دي اکسيد کربن در جو زمين براي اولين بار در تاريخ بشر، به 400 پي پي ام رسيد .تاثير چنين سطحي از نظر بسياري از دانشمندان بر آب و هواي زمين خطرناک است .

اين مطالعه نشان مي دهد که گرم شدن تقويت شده و گسترش بدون توقف، ناشي از سوختن مواد فسيلي، احتمال آنکه ورق هاي يخ بزرگ مانند ورق يخ گرينلند را ذوب کند، افزايش يافته است و اين کار منجر به افزايش قابل توجهي در سطح دريا مي شود .

" زيبي مي گويد : با ادامه ورود اين مقدار زياد دي اکسيد کربن در جو زمين، ما در حال قمار با آب و هواي حاصل شده هستيم که هنوز نامشخص است ميراث احتراق مواد فسيلي است.در حال حاضر عواقب آن مي تواند بر ده ها هزار نفر، نه صدها هزاران نفردر سال تأثير گذارد. /س
برچسب ها: زمین ، گرم ، طولانی ، سوخت ، فسیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.