مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: 12 سد در دست ساخت است که یک سد از این تعداد سد تغذیه مصنوعی، یک سد لاستیکی و بقیه سد ذخیره هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


محمد کهریزی با بیان اینکه از اوایل دهه 80 کار سدسازی شروع شد گفت: آب‌رسانی به شهرهای کرمانشاه، پاوه و سنقر را در دست اقدام داریم و شبکه‌های اصلی و فرعی در سطح بیش از 50 هزار هکتار در دست احداث هستند.

وی میزان سطح ذخیره آب‌های زیرزمینی را 12 متر عنوان کرد و از افت ذخیره آب‌های زیرزمینی در دشت‌های استان کرمانشاه خبر داد.

کهریزی عنوان کرد: افت سطح آب زیرزمینی در شیان و ماهی‌دشت به 35 متر می‌رسد و دلیل این موضوع، کاهش میزان بارندگی در هشت سال گذشته بوده است.

کهریزی تاکید کرد: تخصیص حفر چاه برای کشاورزی صفر است، اما در موارد خاص برای شرب و مصارف صنعتی مجوز حفر چاه با بررسی دقیق و کارشناسی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برداشت‌های غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی افزایش داشته و در سال گذشته، 650 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد.

کهریزی از فعالیت تیم صیانت در بخش بستر رودخانه‌ها خبر داد و گفت: این تیم مانع از برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه می‌شوند و تعیین حد حریم و بستر رودخانه را انجام می‌دهند.

وی از اختصاص 200 میلیارد تومان در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برای ساماندهی آب‌شوران خبر داد و بیان داشت: 35 متر معبر در بافت قدیمی شهر که در تملک شخصی قرار داشت، آزاد شد که کار مهمی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: با ساماندهی آب‌شوران، مسیر زیادی مسقف و در بافت فرسوده تبدیل به خیابان می‌شود که نقش زیادی در کاهش بار ترافیکی شهر کرمانشاه دارد.

وی اعلام کرد: از سیمان ضد سولفات در ساماندهی آب‌شوران استفاده می‌شود تا گاز گوگرد، ابنیه را از بین نبرد./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، سد ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.