عضو حزب مردم‌سالاري با بيان اينکه با تشکيل وزارتخانه زنان مخالف است، گفت: مشارکت در تشکيل نهادهاي مدني تاثير بسزايي در تقويت نقش زنان ايراني دارد و به عنوان اصلي‌ترين حامي زنان در جامعه به حساب مي‌آيد.

"ميرزابابا مطهري‌نژاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اهميت نقش زنان در جامعه و نحوه فعاليت آنها اظهارداشت: هر گونه فعاليت اجتماعي زنان به لحاظ شرايط جسمي، ديني و مذهبي که مغايرتي با شئونات اسلامي نداشته باشد، ممانعتي ندارد.

وي به موانع موجود براي فعاليت زنان ايراني در جامعه اشاره و تصريح کرد: جامعه بايد پذيراي حضور و فعاليت زنان در عرصه‌هاي مختلف باشد و از هرگونه نگاه تک بعدي نسبت به زنان پرهيز شود تا اين موانع فرهنگي به عنوان بزرگترين مانع براي حضور و فعاليت زنان  به مرور زمان رفع شود.

عضو حزب مردم‌سالاري به نقش جامعه براي کمک به حضور زنان در اجتماع اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه بايد با فراهم کردن تسهيلات راحت و فرهنگ‌سازي مناسب، نقش زنان را پررنگ و به حمايت نهادهاي مدني به عنوان اصلي‌ترين حامي حقوق زن در جامعه، بها داده شود تا از اين طريق جايگاه زنان ارتقاء و از اقتدار لازم برخوردار شود.

مطهري‌نژاد" تفکيک جنسيتي" در جامعه را يکي از مشکلات موجود براي زنان عنوان کرد و افزود: شکاف‌هاي موجود براي زنان بايد از سوي نهادهاي مربوط به حقوق بانوان که به صورت قدرتمند وارد عرصه مي‌شوند، مرتفع و مورد حمايت قدرت‌هاي سياسي، فرهنگي، اجتماعي قرار گيرد.

وي با بيان اينکه با تشکيل وزارتخانه زنان در اجتماع مخالفم، گفت: تأسيس تشکل‌ها و نهادهاي مدني مربوط به زنان بسياري از راه‌ها را براي رسيدن به اهداف و ارتقاء جايگاه زنان کوتاه مي‌کند.

عضو حزب مردم سالاري با بيان اينکه تشکيل نهادهاي مدني اصلي ترين و آخرين راه حل ممکن براي فعاليت زنان ايراني در جامعه است، گفت: ما بايد با حرکات خود از هرگونه جداسازي محيط براي فعاليت زنان که موجب تضعيف اين طبقه اجتماعي مي‌شود، بپرهيزيم، تا به نوعي حقوق از دست رفته زنان به خصوص در بحث تبعيض جنسيتي بازيابي شود.

مطهري نژاد در پايان با بيان اينکه مشارکت در تشکيل نهادهاي مدني تاثير بسزايي در تقويت نقش زنان ايراني دارد، خاطرنشان کرد: در بخش مديريتي نبايد به زنان در جامعه اجحاف کرد، چرا که بسياري از آنان داراي توانايي‌هاي بسيار بالايي هستند که بايد از آن براي ارتقاء و پيشرفت جامعه بهره برد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عضو ، حزب ، مردم سالاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار