"دبير تشکيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر کشور" با تاکيد بر اينکه فضاي دانشگاه‌ مي‌تواند سياسي باشد، اما سياست‌زده نه، گفت: در دانشگاه‌ نبايد از مسائل، حاشيه‌هاي سياسي ساخته شود؛ چرا که با اين شرايط ديگر نمي‌توان توقع توليد علم و فرهنگ داشت.

محمد رضايتي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه حرکت دانشگاه‌ بايد به سوي گفتمان پيشرفت علمي باشد، اظهار داشت: براي آنکه فضاي دانشگاه‌ به اين سمت پيش برود  بايد فضايي آرام و به دور از تشنجات سياسي بر دانشگاه‌ حاکم شود.
 
وي با تاکيد بر اينکه فضاي دانشگاه‌ مي‌تواند سياسي باشد، اما سياست‌زده نه، تصريح کرد: فضاي حاکم بر دانشگاه در سال‌ 78 به اوج سياسي کاري خود رسيد و از هدف اصلي خود که همانا توليد علم بود، دور شد، اما از 12 سال پيش حرکت به سوي گفتمان علمي جدي‌تر شده و فضاي سياسي حاکم نيز متعادل‌تر شد، بنابراين بايد با بررسي شرايط به وجود آمده در سال 78، از بازگشت فضاي دانشگاه به آن شرايط جلوگيري کرد.
 
اين فعال دانشجويي با اشاره به اينکه محيط آرام حاکم بر فضاي دانشگاه مي‌تواند دانشگاه‌ را به سمت توليد علم بيشتر سوق دهد، افزود: در دانشگاه‌ نبايد از مسائل، حاشيه‌هاي سياسي ساخته شود؛ چرا که با اين شرايط ديگر نمي‌توان توقع توليد علم و فرهنگ را از دانشگاه‌ داشت.
 
دبير تشکيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر کشور با تاکيد بر نقش مديران در پويايي علمي و سياسي فضاي دانشگاه‌ خاطرنشان کرد: در صورتي که نگاه سياسي مديران بر وظايف علمي آن‌ها غالب شود، حاشيه‌سازي در دانشگاه پررنگ‌تر خواهد شد و کمکي به رشد علمي نخواهد کرد.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: دانشگاه ، مدیران ، سیاسی ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار